سال گذشته ۳۶۷ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد

خبرگزاری شبستان: دادستان عمومی و انقلاب استان یزد با اشاره به تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: سال گذشته ۳۶۷ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، جمال قضاوتی، دادستان عمومی و انقلاب استان یزد امروز(31 خرداد) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: یکی از بحث های مهم ما برگزاری دوره های آموزشی بود که  4 دوره آموزشی ضمن خدمت با استفاده از اساتید و کارشناسان مجرب از استان و دانشگاه ها از جمله فعالیت های ما در این راستا بود.

وی افزود: ما آموزش ها را برای ضابطین دستگاه های مختلف با حضور قضات مجرب دوره های آموزشی برگزار کردیم و کارت هایی نیز برای آنها صادر کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد خاطرنشان کرد: ساماندهی عریضه نویسان، تسریع روند اجرایی پرونده های قدیمی، بازرسی مستمر از مراجع ضابط، تشکیل جلسات تعامل بین ضابطین و مقامات قضایی از جمله فعالیت های ما در این بخش است.

قضاوتی تصریح کرد: برگزاری جشن گلریزان جهت کمک به زندانیان غیر عمد از جمله برنامه های ما در ماه مبارک رمضان است و برنامه داریم که زندانیانی که در مرخصی های پیشین خود به موقع بازگشته اند در لیالی قدر مرخصی خواهیم داد.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت های مهم ما در زمینه کمپ ترک اعتیاد و محل نگهداری مصرف کنندگان مواد مخدر بود که با ایجاد این مرکز و جمع آوری آنها به نحو چشمگیری مشکلات در این راستا کاهش پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال از جمله مراکز فعال در یزد است که در سال گذشته 367 هکتار از اراضی به ارزش ریالی نزدیک به ۱۲۰ میلیارد ريال رفع تصرف شد و در ابتدای سال جاری نیز تصمیمات بسیار مناسبی گرفته شد.

قضاوتی بیان کرد: از اول فروردین سال 93 تا آخر خردادماه 94 در حوزه قضایی شهر یزد 35 هزار و 239 فقره پرونده بوده است که از این تعداد 12 هزار و 272 فقره منتهی به صدور قرار مجرمیت شد و نهایتا صدور کیفر خواست و ارسال به محاکم شد.

وی افزود: مجموع 54 درصد قرارهای موجود در دادسرا در این مدت قرار منع تعقیب بوده است که این نشان دهنده میزان کاهش جرم خیزی استان یزد بوده است. 

 

پایان پیام/

کد خبر 467056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha