سفیر انگلیس صلاحیت سفارت در ایران را ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به نامه سفیر انگلیس گفت: صحبت های سفیر انگلیس مطلب بسیار بی ربطی است و سایمون گس صلاحیت مسند سفارت در ایران را ندارد.

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه سفیر انگلیس در تهران در مورد مسائل داخلی جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار شبستان گفت: صحبت های سفیر انگلیس مطلب بسیار بی ربطی است و به چند دلیل قابل ارزیابی است.

وی اظهار کرد: سفیری که در کشوری مهمان است باید نگاهش به کشور میزبان خصمانه نباشد و متاسفانه ایشان صلاحیت مسند سفارت  در ایران را ندارد.

جلالی تصریح کرد: با این کار این سفیر دیرباوران و کسانی که به کارهای این کشور اعتقاد نداشتند به اوج خصومت انگلستان با جمهوری اسلامی ایران پی بردند و در واقع کار سایمون گس نشانگر خصومت ریشه دار انگلستان نسبت به ایران است.

وی تاکید کرد: این آقای سفیر باید به پیشینه و سوابق تاریخی کشورش نگاه کند و سپس اظهارنظر در مورد مسائل داخلی کشوری دیگر کند.

نماینده شاهرود در خانه ملت بیان کرد: با توجه به سابقه تاریخی که بریتانیا دارد سفیر انگلستان چگونه می تواند حرف از حقوق بشر بزند.

وی ادامه داد: کشور بریتانیا مظهر استعمار، آدم کشی و خونریزی در کشورهای مختلف و ضعیف دنیاست و ثروتی که در حال حاضر در این کشور به وجود آمده است برآمده از خونهای مردم و جنایات آنها در سایر کشورهاست.

جلالی با طرح این سوال که چگونه به خود اجازه داده اند که در مورد مسائل حقوق بشری و جمهوری اسلامی ایران اظهارنظر کنند یادآور شد: سفیر اگر نگاهی به حضور انگلستان در کنار آمریکا در جنایات سازمان یافته در سایر کشورها و هم نگاهی به مسائل داخلی چند روزه اخیر بریتانیا بیاندازد آنگاه متوجه می شود که چه کشوری به موارد نقض حقوق بشر پرداخته است.

وی با اشاره به حوادث چند روزه اخیر انگلستان که در آن پلیس بریتانیا با دانشجویان معترض به افزایش شهریه دانشگاه ها را برخورد شدید و خشونت آمیز داشته است گفت: حتماً سایمون گس حوادث اخیر لندن را پیگیری نمی کند و جنایات دولت خود را در برخورد با دانشجویانی که قصد دفاع از حقوق خود را داشته اند را ندیده است که اینگونه حرف می زند.

پایان پیام/

 

کد خبر 4712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha