مصلای بزرگ و جامع در یزد ساخته می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با اشاره به کمبود فضای در مصلای کنونی در یزد گفت: مصلای بزرگ و جامع در استان یزد ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله ناصری امام جمعه یزد شب گذشته (۱۰مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به بافت تاریخی استان یزد، گفت: بافت تاریخی استان یزد یک سرمایه ملی است که ما نیز در اغلب جلسات با مسئولین استانی و مسئولین کشوری بدان تاکید کرده ایم زیرا این بافت نشانگر فرهنگ دینی و اجتماعی ما است.

وی افزود: ثبت جهانی برای این بافت ها بسیار خوب است و بایستی در کنار نگاه فیزیکی به این بافت های تاریخی به شیوه معنوی نیز به آنها توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: اگرچه ثبت این بافت ها کاری با اهمیت است اما بایستی در این راستا ویژگی های این بافت تاریخی را بررسی کنیم و با شناخت آنها گام برداریم و این ویژگی ها را نیز به جهانیان معرفی کنیم.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به خشکسالی و کمبود آب در استان یزد تصریح کرد: امروز ما با مشکل خشکسالی دست و پنجه نرم می کنیم و آن نیز نیازمند مدیریت است و باید با ابتکار همچون پیشینیان از این دوره بگذریم.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت های معماری سنتی در یزد بوده است زیرا از ابتدای صبح تا غروب خورشید تمامی بخش های خانه روشن بوده و نیازی به روشنایی لامپ نبوده است اما مهندسی امروز به نحوی دیگر است و در تمامی روز نیازمند لامپ و نور مصنوعی هستیم که در این راستا نیز باید فکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: فرهنگ یزد یک فرهنگ اسلامی بوده و هست، در این فرهنگ ایمان همیشه حرف اول را می‌زده و اعتقادات مذهبی و به ویژه درون خانواده‌های ما، وابستگی خانوادگی خیلی قشنگ و زیبا بوده است اما امروز این کانون خانواده به نحوی از هدف اصلی خود دور شده است زیرا ما کمتر بر روی ان کار کرده ایم که این نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله ناصری بیان کرد: یکی از مسائلی که استان یزد با آن درگیر است، مسئله آب است و تدبیر در این که چگونه اندیشه‌ای برای جبران این کمبود‌ها داشته باشیم یا اینکه چگونه مدیریت کنیم که کمتر با این مشکلات کمتر مواجه شویم و اثرات سوء آن را کم کنیم نیاز به چند فعالیت از طرف مسئولان دارد.

وی ادامه داد: آب شرب برای یزد باید تقویت شود، از طرف دیگر مسیر مطمئنی باید برای انتقال آب به استان یزد در نظر گرفته شود که مشکلی در زمینه خط‌های انتقال آب ایجاد نشود که در این راستا یکی از منابع تامین آب برای استان یزد، انتقال از بندرعباس و خلیج فارس است و در این زمینه هم می‌خواهیم که یک مقدار جدی‌تر اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به تلاش احزاب و گروه ها در استان یزد گفت: احزاب و گروه ها بایستی در کشور جمهوری اسلامی بر مبنای ایمان و اعتقاد و برای کمک به مردم باشد و اگر که هدف این باشد ولی ابزارها متفاوت باشد می توانیم رشد کنیم و در غیر این صورت اگر اهداف نیز متفاوت باشد راه به جایی نخواهیم برد.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به مصلای بزرگ یزد بیان کرد: در حال حاضر در یزد، یک میدان بزرگ برای اجتماعات وجود ندارد و کوچکترین اجتماعی در میدان امیرچخماق منجر به بسته شدن همه خیابان‌ها می‌شود ضمن اینکه یک فضای بزرگ و یکپارچه برای برگزاری مراسم‌هایی نظیر نماز عید فطر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال طراحی فضایی هستیم که علاوه بر وجود یک میدان بزرگ برای اجتماعات بزرگ، دارای مصلایی با ظرفیت یک صد هزار نفر، سالن اجتماعات، کتابخانه، حوزه، بازار و ... با سبک و سیاق معماری اصیل و سنتی باشد.

ناصری عنوان کرد: برای این منظور، ترمینال سابق یزد در نظر گرفته شده و باید همت بلند داشته باشیم و یک بنای تاریخی و ملی در استان یزد احداث کنیم.

پایان پیام/

 

کد خبر 476163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha