اصل حکومت شماپادشاهی است//حق اظهارنظر درمورد نظام مردمی مارا ندارید

حجت الاسلام رسایی:کشوری که اصل حکومت‌اش بر اساس پادشاهی است حق ندارد در مورد نظام مردمی ما اظهارنظر کند، ما پادشاه خودمان را عزل کردیم اما شما نمی‌توانید .

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در میان اجتماع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های تهران در مقابل سفارت انگلستان  قرار گرفت و اظهار داشت: از نگاه ما تفاوتی بین آمریکا و انگلیس نیست، آمریکا بزرگ‌ترین دشمن و انگلیس خبیث‌ترین دشمن ماست. 
 

حجت الاسلام رسایی به نمایندگی از دیگر همکاران خود در مجلس از دانشجویانی که در مقابل سفارت انگلیس حضور داشتند تا از حقوق مردم دفاع کنند و صدای اعتراض خود را به افراد داخل ساختمان برسانند، تشکر کرد.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به اینکه گوش افراد داخل این ساختمان مانند دیوارهایشان می‌ماند و دل‌شان نمی‌خواهد صدای ما را بشنوند، ادامه داد: صدای ما گوش شما را خراش می‌دهد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها در داخل کشور ما جاسوس‌خانه ندارند و بار جاسوسی به دوش افراد فرومایه‌ای که مجبورند نوکری آمریکا را بکنند افتاده است، تصریح کرد: در زمانی که بلر نخست‌وزیر انگلیس بود مردم این کشور تعبیراتی همچون نوکر آمریکا بودن را به او نسبت می‌دادند که در حمله به عراق و افغانستان نقش نوکری را داشت.

حجت الاسلام رسایی به مطالب افشاکننده سایت ویکی لیکس  در مورد این جاسوس‌خانه اشاره کرد و گفت: اینها گزارشات خود را برای آمریکا می‌فرستند که این نهایت پستی برای یک دولت است که نوکر یک دولت خونخوار دیگر باشد.

وی خطاب به مستکبران غربی بیان داشت: ما دستان شما را در خون شهیدان هسته‌ای‌مان و همچنین پدران شهید این دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس شریک می‌دانیم، ما فقط با عراق نمی‌جنگیدیم، سلاح‌هایی که در اختیار صدام قرار می‌گرفت را شما به او می‌دادید.

وی یادآور شد: ملت بااراده ایران اسلامی نه تنها توانست عراق و آمریکا را به تاریخ پیوند بزند که شما را هم به تاریخ پیوند می‌کند.

حجت الاسلام رسایی با اشاره به صحبت وزیر خارجه انگلیس  که گفته بود ما از راه دیپلماتیک نمی‌توانیم در ایران به اهداف‌مان برسیم و باید کار اطلاعاتی بکنیم ،ابراز داشت: معنای کار اطلاعاتی یعنی مدیریت اغتشاشات در سال گذشته و پناهندگی به سران اغتشاشات مانند مهدی هاشمی .اما اینها خللی در راه مردم کشورمان ایجاد نمی‌کند.

حجت الاسلام رسایی با یادآوری اینکه سفیر امروز انگلیس در کشورمان نوه همان فردی است که در زمان طاغوت قرارداد نفتی بستند تا نفت ما را ببرند و با کودتای 28 مرداد توانستند مقداری به اهداف‌شان برسند، گفت: بعد از انقلاب از این حوادث رخ نمی‌دهد.

وی با بیان  اینکه اینها لباس انگلیسی پوشیده‌اند اما ندای آمریکایی‌‌ها را سر میدهند، تأکید کرد : سفیر کارش دفاع از منافع کشورش و حفظ ارتباط دو کشور است اما سفیر انگلیس حقوق بشر را به ما یادآوری می‌کند در حالی که در کشور انگلیس همجنس‌بازی را که هیچ حیوانی اقدام به این کار نمی‌کند، قانون کرده‌اند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس خطاب به گس، سفیر انگلیس در تهران اظهار داشت: تو فهم و شعور نداری که بدانی چه موقع باید از حقوق بشر بگویی، شما در کشور خودتان در حال سرکوبی دانشجویان معترض هستید با این حال نامه نگرانی از حقوق بشر در ایران می‌نویسید.

رسایی با اشاره به اینکه این حرکت انگلیسی‌ها نتیجه دفاع از آمریکا و انگلیس است، ادامه داد: در انگلیس دانشجویان به افزایش شهریه اعتراض داشته‌اند و می‌گویند نمی‌خواهیم سالانه چهارهزار میلیارد پوند که هزینه پادشاه کشور است را ما تأمین کنیم.

حجت الاسلام رسایی همچنین با خطاب قرار دادن سفیر انگلیس مبنی بر اینکه تو غلط می‌کنی در کشوری که مردم‌سالاری در آن حاکم است و 31 انتخابات در آن برپا شده است، دخالت کنی، اضافه کرد:  کشوری که اصل حکومت‌اش بر اساس پادشاهی است حق ندارد در مورد نظام مردمی ما اظهارنظر کند، ما پادشاه خودمان را عزل کردیم اما شما نمی‌توانید و چهار  میلیارد پوند هزینه‌اش می‌کنید. شما لیاقت ندارید در مورد مردمی که 32 سال است آزادند، صحبت کنید.

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه ما چندین بار برنامه قطع رابطه با این کشور را در دستور کار داشته‌ایم اما بعضی از افراد حرف از روابط زدند و این امر محقق نشد، تصریح کرد: رابطه با کشوری که احترام به حقوق ملت نمی‌گذارد معنا ندارد، ما در مجلس ندای شما را برای بستن در این سفارتخانه پی‌گیری خواهیم کرد.

وی به سفیر انگلیس در تهران گفت: برو به نخست‌وزیر و ملکه کشورت بگو که من در کشوری کار می‌کنم که عاشورا دارد و زن و مردش الگوهایی همچون امام حسین و حضرت عباس دارد، برو بگو که مواجب‌ات را زیاد کنند چون نوکری برای آمریکا کردن در این کشور سخت است.

وی گفت: شما استاد شهریاری را شهید می‌کنید اما همه اینها حاضرند برای استقلال مردم و کشورشان جان بدهند، الان در رأس کشور ما رهبری است که الگویش امام حسین است، همچنین رییس‌جمهورمان نیز الگویش را امام حسین (ع) قرار داده است، ما منتظر آمدن نخست‌وزیر آمریکا و انگلیس نیستیم چشم ما منتظر آمدن مهدی فاطمه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی میان دانشمند هسته‌ای مانند شهید شهریاری که با خدا و اهل بیت ارتباط دارد با دانشمندی که از پای میز شراب بلند می‌شود و تولید علم می‌کند تفاوت قایل شد و افزود: خروجی دانشمندی که شراب می‌خورد و تولید علم می‌کند بمب هسته‌ای‌ می‌شود که در هیروشیما به کار برده شد و در عراق کودکان ناقص‌الخلقه متولد کرد اما انرژی هسته‌ای که امثال شهید شهریاری تولید می‌کنند انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است.

حجت الاسلام رسایی در پایان گفت: ما به برکت خون این شهیدان به حقوق‌مان خواهیم رسید.

پایان پیام/
 

کد خبر 4781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha