تعداد ۲۵۴ نفر به مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف در استان یزد راه پیدا کردند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به سطح برگزاری مسابقات قرآن در استان یزد گفت: تعداد ۲۵۴ نفر به مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف  یزد راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد امروز (28 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف در مرجله استانی در یزد، گفت: پس از برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف، تعداد 254 نفر از نفرات برتر شهرستان ها به مرحله استانی راه پیدا کرده اند.

وی افزود: از این تعداد 124 نفر برادر و 130 نفر خواهر هستند که در رشته‌های قرائت، حفظ کل قرآن، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، ترتیل، ابتهال، اذان با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: راه یافتگان به مرحله کشوری از همه استان‌ها در نیمه دوم آبان‌ماه در کرمانشاه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام عادل همچنین ضمن گرامیداشت یادوخاطره حاج حسن دانش، قاری بین المللی کشورمان که در حادثه منا جان خود را از دست داد، گفت: با توجه به اینکه نفر برتر مسابقات سال قبل بایستی در افتتاحیه مسابقات تلاوت کند که متاسفانه امسال جای او خالی است.

وی ادامه داد: در دهه اول محرم برگزاری برنامه «لبیک یا حسین»، «همایش شیرخوارگان حسینی»، «همایش احلی من العسل»، اقامه نمازظهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، راس اذان در تمامی امامزاده ها و بقاع متبرکه به تأسی از نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) از جمله برنامه های ما در ماه محرم است.

کد خبر 495316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha