بهانه های آینده کاخ سفید بعد از القاعده

دایره موجودیت هایی که آمریکا با عنوان تروریست خواهان جنگ و نابودی آنها است محدود به القاعده نمی شود و هروز گروه جدیدی در لیست سیاه این کشور قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاخ سفید به تازگی مدارکی را افشاء کرده که در آن نام گروههای تروریستی ای که از منظر این کشور باید نابود شوند اعلام شده است. در این مدارک که حاکی از آخرین تصمیم گیری های دولت اوباما می باشد به خوبی قابل لمس است که دایره جنگی آمریکا روز به روز با نسبت دادن عنوان تروریست به موجودیت های مختلف در دنیا توسعه می یابد.
بدین ترتیب دیگر القاعده تنها هدف آمریکا برای نابودی نیست بلکه در این لیست اسامی حماس،حزب الله، لشکر طیب و بسیاری از گروههای دیگر که عناوین آنها ناآشنا به نظر می رسد وجود دارد.
در حالیکه پاکستان و افغانستان در حال حاضر گرفتار عملیات های نظامی آمریکا هستند در این لیست دیده نمی شوند و یا حتی طالبان افغانستان و پاکستان هم در آن وجود ندارند.پس آیا واقعا می توان به اسامی این لیست به عنوان تروریست نگاه کرد یا اینکه این اسامی صرفا دشمنان آمریکا محسوب می شوند و به همین واسطه تروریست معرفی شده اند.
تروریسم دیگری که هرگز در لیست کاخ سفید جای نگرفته است، تروریسم سایبری است که بیش از هر تروریسم خشونت بار دیگر جهان را تهدید می کند.به گونه ای که محققان تروریسم سایبری را نوعی اتاق خون تفسیر کرده اند که در خانه های مردم راه یافته است.
درحالیکه الکترونیک دیتا سیستم در سال 2009 هشدار داد که تروریست های واقعی بی آنکه هویت شان مشخص باشد از طریق اینترنت عمل می کنند کاخ سفید همچنان در قبال این نوع تروریسم گزینه سکوت را اختیار کرده است.
به گزارش کامن دریمز، کاخ سفید در تلاش است با ضعیف نشان دادن القاعده یا اینکه این گروه تروریستی در حال نابودی است جویای تروریسم خواندن گروههای دیگری به عنوان تروریسم باشد تا به این ترتیب بهانه جدیدی برای ادامه جنگ هایش طراحی کند.
در این میان دشمنان علنی آمریکا گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در لیست سیاه واشنگتن به شمار می آیند.


 

کد خبر 49824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha