دوره آموزشی داستان نویسی ویژه طلاب حوزه های علمیه یزد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد گفت: دوره آموزشی داستان نویسی ویژه طلاب حوزه های علمیه یزد با عنوان « داستان طلاب چیست؟» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان یزد، حجت الاسلام جواد آذرپیوند، معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد گفت: هنر زمانی ارزشمند است که برای اهداف متعالی به کار رود و  از این رو باید طلاب ابزار هنر را برای تبلیغ دین به بهترین شکل به کار گیرند زیرا ضرورت استفاده از ابزارهای نوین هنری در کنار ابزارهای سنتی به تبلیغ دین کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام آذرپیوند عنوان کرد: در همین راستا حوزه علمیه استان یزد به همراه واحد آفرینش‌های ادبی حوزه‌ی هنری انقلاب اسلامی استان یزد، در راستای اهداف آموزشی خود در صدد برگزاری دوره‌های نویسندگی با محوریت داستان نویسی با اهداف، رویکردها و قالب ویژه و مشخصی برای طلاب حوزه‌های علمیه‌ استان یزد است.

وی خاطرنشان کرد: «داستان طلاب چیست؟»، کارگاه نویسندگی، کارگاهی مهارتی است که از مبانی کاربردی نوشتن و فارسی‌نویسی شروع شده، به عناصر نویسندگی و قالب‌های آن می‌پردازد و این برنامه به صورت کاربردی برگزار می شود.

وی یادآور شد این طرح به صورت کارگاههای 10 جلسه‌ای تعریف می‌شود که با موضوعات مورد نیاز از جمله مهارت‌های نوشتن و داستان‌پردازی و همچنین اصول نوشتن، ابزارشناسی، روش‌شناسی و سایر موضوعات متناسب با نیاز و خواسته‌ مخاطبان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد در خصوص هدف از این طرح گفت: این طرح با هدف مجهز شدن طلاب به فضیلت نویسندگی، تولید داستان‌ و داستان نویسانی با محوریت دینی و اسلامی، مجهز شدن طلاب به ابزار تبلیغی داستان و ادبیات، ثبت و نگارش موضوعات چون سبک زندگی طلبگی، سبک زندگی علما و بزرگان و بازخوانی آثار ادبی ایشان، معرفی منابع شایسته‌ و مناسب برای داستان نویسان و تقویت داستان نویسی، آمادگی حضور نیروها در جشنواره‌ی داستان طلاب سراسر کشور، تولید مجموعه داستان‌هایی هدفمند با سوژه‌های سبک زندگی طلبگی، ارزش علم و ماجراهای تبلیغ را دنبال می کند.

وی گفت: افراد برای ثبت نام می توانند یا به معاونت پژوهش حوزه علمیه استان یزد واقع در خیابان مسجد جامع یزد مراجعه و یا به حوزه هنری استان یزد واقع در چهارراه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان یزد با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای پیش‌ثبت‌نام یک پیامک حاوی «داستان طلاب» به شماره 10003516231400 ارسال کنند، افزود: فرصت ثبت‌نام تا دهم بهمن‌ماه 1394 خواهد بود و ورودی دوره 30 هزار تومان، و حضور در کلاس‌ها و ارائه سه داستان کوتاه الزامی است.

 

کد خبر 517248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha