روحانیت، نقش و وظیفه تأثیر گذاری را در جامعه دارند

خبرگزاری شبستان: نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد گفت: روحانیت ، نقش و وظیفه تأثیر گذاری را در جامعه دارند و باید از این ظرفیت بی بدیل و توان ویژه در جهت حفظ ارزش ها استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز ( 12 بهمن) ضمن تشریح طرح هر مسجد یک حقوقدان در جمع روحانیون منتخب استان یزد گفت: مخاطبین تربیون های روحانیت در مساجد از جمع متنوعی از حیث سن ، جنس ، شغل و پایگاه اجتماعی تشکیل می شود که می توان متناسب با هر سن و قشر مطالب ویژه و کاربردی آماده کرد.

وی ارتباط مستمر و موثر روحانیت را با دستگاه قضایی خواستار شد و بیان داشت : با کسب اطلاع روحانیون از جامعه و معضلات و مشکلات و جرائم استان می توان از تربیون مساجد به عنوان یک مرکز آموزش و ارائه هشدار به خانواده ها استفاده برد.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد : مردم استان یزد ارتباط تنگاتنگی با مساجد و منابر دارند و باید از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف پیشگیرانه نهایت بهره را گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تأثیر به سزای اقدامات پیشگیرانه اذعان داشت : با تلاش های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ، هرچند آمار طلاق کنترل شده و به نسبت جمعیت در مقایسه با سایر استان ها در هر ردیف بیست و پنجم قرار داریم اما در مقابل تعداد از ازدواج ها نیز کم است و این امر زیبنده دارالعباده نیست.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج وظیفه و رسالتی است که برعهده روحانیت است و باید نسبت به این مسئله اقدام کنند.

حبیبی حفظ ارزش ها و ارتباط با معنویات را عامل کاهش آسیب ها در جامعه ذکر کرد و بیان داشت ترویج ارزش های دینی و مذهبی و حرکت جامعه به سمت تعالی معنوی رسالتی است که باید به آن اهتمام داشت.

وی با معرفی مسجد به عنوان یک پایگاه مردمی در محلات بیان کرد: باید مسجد را با برنامه ریزی و انجام یکسری امور برای نسل جوان جذاب کرد تا میل به فعالیت های گروهی و مذهبی بیشتر شده و بتوان از این ظرفیت در جهت تعالی جامعه بهره گرفت.

لازم به ذکر است این جلسه به همت  سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد و به میزبانی ستاد اقامه نماز استان برگزار و در این جلسه تعدای از روحانیون حاضر نیز دغدغه های خود را پیرامون مسائل فرهنگی جامعه بیان داشتند.

 

کد خبر 519815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha