بهره برداری از ۴۷۸ پروژه استانی در دهه فجر در استان یزد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: بیش از ۴۷۸ پروژه استانی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ريال در دهه فجر در استان یزد به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد شب گذشته(18 بهمن) در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت:  ما در استان یزد در این دهه تعداد 478 پروژه را آماده بهره کرده و افتتاح کردیم که به میزان تقریبی سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ريال اعتبار استانی و ملی تکمیل شده است.

وی افزود: ما در این مدت طرح های متعددی را برای بهره برداری آماده کردیم که 25 پروژه کشاورزی با اعتبار ۲۸۸ میلیارد ريال، هفت پروژه صنعتی با اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ريال و 21 پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبار ۷۰ میلیارد ريال از جمله این پروژه ها است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های استان یزد ما برنامه های متعددی در خصوص سرمایه گذاری در استان داشته ایم که مشوق ها و معافیت ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در قالب بسته های خدماتی را برای آن طراحی کردیم.

میرمحمدی گفت: یکی از برنامه های ما سرمایه گذاری در مناطق محروم استان است که بایستی در این راستا گام های اساسی برداریم.

وی همچنین با اشاره به نرخ بیکاری در استان یزد گفت: نرخ بیکاری در سال گذشته در بهمن ماه ۱۳ درصد اعلام شد که امسال ۱۲ و ۶ دهم درصد رسیده است اما باید توجه داشت که این رقم با توجه به مهاجر پذیری استان و وجود مهاجران از استان‌های دیگر در یزد به دست آمده و نرخ بیکاری بر اساس جمعیت استان منفی است و بیکاری نداریم اما با احتساب جمعیت مهاجر استان یزد این رقم به دست آمده است.

استاندار یزد ادامه داد: در فصل گذشته نرخ بیکاری استان ۶.۷ درصد بوده است زیرا نرخ بیکاری به صورت فصلی متغیر است و نمی‌توان نرخ ثابتی را برای آن ارائه داد چراکه به فراخور فصول مختلف ممکن است بیکاری کاهش یا افزایش داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 521704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha