یزد، نامزد نیمه ‌نهایی پایتخت کتاب ایران شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یزد، نامزد نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران دربین۱۰۰شهر شرکت کننده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران، یک صد شهر شرکت کردند که از میان آنها، 15 شهر به مرحله نیم ه‌نهایی داوری‌ها راه ‌یافتند و یزد، نامزد نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران دربین یکصد شهر شرکت کننده شد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره پایتخت کتاب ایران یک صد شهر با حدود یک هزار و ۴۰۰ برنامه، طرح و ایده با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی شرکت کردند که از آن میان، 15 شهر به مرحله نیمه‌نهایی داوری‌ها راه یافتند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: این 15 شهر بر اساس شاخص‌های جشنواره؛ یعنی تناسب با نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، تأثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، داشتن قابلیت الگوبرداری، برخوداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا، ارزیابی و انتخاب شده‌اند.

غیاثی افزود : یزد، اصفهان، بوشهر، تبریز، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، سیرجان، شهر ری، شهرکرد، شیراز، کاشان و نیشابور 15 شهر راه‌یافته به مرحله نیمه ‌نهایی داوری‌ها به شمار می‌آیند.

وی ادامه داد: از میان این 15 شهر، در نهایت پنج شهر به مرحله نهایی راه خواهند یافت و یک شهر عنوان پایتخت کتاب ایران را به خود اختصاص خواهد دادچهار شهر دیگر نیز بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بنیاد ملت منعقد شده است، از حمایت‌های این بنیاد و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار می شوند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران 17 اسفندماه با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی نمایندگان مجلس و تنی چند از مسئولین کشوری در تالار وحدت برگزار می‌شود.

 

کد خبر 523659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha