بهره برداری سیاسی از مقوله های علمی، آفت بزرگ است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های علمی گفت: بهره برداری سیاسی از مقوله های علمی، آفت بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد، امروز (28 بهمن) در همایش ملی «مهندسی ژنتیک در خدمت تولید غذای سالم و توسعه پایدار» با حضور مسئولان کشوری و استانی در حوزه سلامت و تغذیه در سالن همایش های باقرالعلوم استان یزد گفت: ما امروز باید نگاه به حال و آینده داشته باشیم و این یکی از رسالت های علمی و تحقیقاتی است که باید هدف آینده را ترسیم و مسیر آینده را پیمایش کنیم.

وی افزود: برخی به محصولات تراریخته به عنوان شمشیر دولبه نگاه می شود که این اصطلاح نامناسب است زیرا محصولات تراریخته به صورت علمی است و افرادی که این را به کار می برند به دلیل آشنایی علمی با این محصولات است.

میرمحمدی تصریح کرد: ما امروز باید شکر گذار خدا باشیم که به همت علما و پژوهشگران کشور درب های وسیع ژنتیک به سمت مردم در حال گشوده شدن است زیرا دنیای ژنتیک بسیار گسترده است و پدیدهای حیات را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: ما می بینیم که امروز علم ژنتیک در دنیا در بسیاری از زمینه ها دستاوردهای ارزشمندی دارد که نه تنها در بخش محصولات کشاورزی و امنیت غذایی، بلکه در بهداشتی و درمانی نیز از این علم استفاده می کنیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد:ما در ارتباط با مسائل علمی نباید برخورد سیاسی داشته باشیم و اینکه بخواهد از جنبه های علمی بهره برداری سیاسی شود این آفت در جامعه است و کسانی که واقعا از پیشرفت علم و دانش در وحشت هستند  مشکل دارند زیرا زمانی که علمی بودن آن اثبات می شود دلیلی برای نگرانی نیست.

میرمحمدی تصریح کرد: بهره برداری سیاسی از مقوله های علمی آفتی است که جامعه باید به هر صورت از آن دور شود و واقعا جریانات سیاسی نباید وارد مقولاتی شوند که بازوهای پیشرفت جامعه تلقی شود.

کد خبر 524348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha