بیش از ۲۹ هزار و ۹۸۰ خانوار در استان یزد تحت پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد گفت: بیش از ۲۹ هزار و ۹۸۰ خانوار در استان یزد تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی علیزاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد امروز( 10 اسفند) در جمع خبرنگاران استان یزد به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: این روزها یادآور تاسیس سازمانی تحت عنوان کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور کمک به محرومان منطقه است.

وی افزود: تنها نهادی که امام(ره) اجازه نامگذاری به نامشان دادند کمیته امداد بود که این نشان دهنده مردمی بودن و حمایت از قشر محرومین و عدالت طلبی در جامعه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد بیان کرد: در استان یزد بیش از 29 هزار و 980 نفر تحت پوشش هستند که معتقدیم که کمک به محرومین تکلیف شرعی و اجتماعی و دینی است که باید برای مردم جا بیافتد و ما در کمیته امداد وظیفه تذکر داریم.

علیزاده بیان کرد: کمک به محرومین برای خرید جهیزیه، بیمه تامین اجتماعی، خدمات عمرانی و مسکن، وام قرض الحسنه از جمله حمایت های کمیته امداد است که ما نیز در استان یزد آن را پیگیری می کنیم.

وی افزود: ما بیش از 37 میلیارد ریال در زمینه بهداشت و درمان به مددجویان کمک کرده ایم و تعداد خدمات عمرانی و مسکن نیز بیش از 750 مورد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تعداد خانوار تحت پوشش خودکفایی  فعال در استان 20 هزار مورد است که بیش از 190 میلیارد ریال در زمینه خودکفایی به مددجویان کمک کردیم.

علیزاده بیان کرد: ما خودکفایی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا بتوانیم به قشر محروم جامعه کمک کنیم تا بتوانند با خودکفایی از پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)  خارج شودن.

وی افزود: شورای زکات از جمله فعالیت ها دیگر ما است که دبیرخانه زکات در این مرکز ایجاد شده است.

 

کد خبر 527710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha