قول می دهم سال ۹۵، سال رونق اقتصادی ایران باشد

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور گفت: علی رغم همه مشکلات من به شما مردم عزیز ایران قول می دهم که سال ۹۵ سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز (17اسفند) در سفر یک روزه خود به استان یزد در جمع مردم دارالعباده یزد گفت: سلام بر یزد، نگین کویر ایران و مردمی که در همه صحنه ها افتخار و حماسه آفریدند.

 

وی افزود: آشنایی من با دیار شما بیش از 50 سال می گذرد و شور شما مردم همان شور سال 54 است و شما در سال 54 تا 57 در انقلاب اسلامی چه ها که نکردید؟ و شما مردم یزد بعد از قم و تبریز سومین ستون تحرک انقلاب اسلامی در فروردین 57 بودید.

 

رئیس دولت «تدبیر و امید» خاطرنشان کرد: من در فروردین 57 در شهر یزد بودم و دلاوری های شما را از نزدیک دیدم و قهرمانی های تیپ الغدیر شما را در عملیات های مختلف و به ویژه در عملیات خیبر از نزدیک شاهد بودم و یزد شهر ایمان، جهاد، فداکاری، کوشش و عشق به انقلاب، امام (ره)، رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) و ایران هستید.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: من در محضر شما مردان و زنان فقهرمان یزد عرض می کنم بزرگترین استادهای من در حوزه علمیه قم از دیار شما یزد بوده است و افتخار می کنم که شاگرد استاد بزرگ حوزه سید محمد محقق داماد و آیت الله شیخ مرتضی حائری بودم و استادهای علم و دانش من در حوزه علمیه قم و موسس حوزه علمیه قم از دیار شما آیت الله حائری یزدی بودند.

 

وی افزود: من بسیار خوشحالم که در روزهایی میهمان شما مردم عزیز هستم که یک دوران بزرگ در پیروزی اخلاقی و انتخابات هفتم اسفند مردم قهرمان ما حماسه بزرگ  دیگری را آفریدند همانطور که در سال 92 مردم ما حماسه آفریدند و در آن حماسه که برادر عزیز من دکتر عارف نیز نقش به سزایی داشت.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در حماسه بزرگ هفتم اسفند بعد از مقام معظم رهبری که نقش اصلی را در حرکت مردم پای صندوق انتخابات داشت همه نخبگان و بزرگان و به ویژه انتخابات این شهر در این انتخابات مردم را برای حماسه بزرگ دعوت کردند.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: من وقتی در سال 59 وارد محلس شورای اسلامی شدم آنچه شما  مردم عزیز یزد قهرمان به مجلس فرستاده بودید دسته گل های مجلس شورای اسلامی بودند.

 

رئیس جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ایران قهرمان خدمتگذاران خود را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد و هیچ کس نمی تواند نام و عظمت، آنهایی که برای عظمت ایران تلاش کردند و امروز به عنوان افتخار سرزمین ایران هستند، را خاموش کند.

 

روحانی بیان کرد: مردم بزرگ و قهرمان ایران در هفتم اسفند کار عظیم و بزرگی کردند و دنیا را به حیرت واداشتند.

 

وی افزود: این انتخاباتی که هیچ جناحی شکست نخورد و همه جناح ها پیروز شدند اخلاق بر بد اخلاقی پیروز شد و در این انتخابات اعتدال و میانه روی بر افراط پیروز شد و امروز روزی است که بعد از انتخابات باید برای ساختن ایرانی سربلندتر و آباد تر دست در دست هم دهیم و با وحدت و هماهنگی و اتحاد ایران عزیز را بسازیم.

 

رئیس دولت «تدبیر و امید» گفت: مردم عزیز ایران شما با حضورتان پای صندوق انتخابات در سراسر کشور باردیگر نشاط و امید را به این کشور باز گرداندید و رای شما مردم، رای به عقلانیت و منطق و امید به آینده بود.

 

دکتر روحانی گفت: امروز روحی جدید و امیدی جدید در کالبد کشور دمیده شده است و دل ها را باید از کینه بشوییم و امروز روز وحدت و اتحاد است و خداوند در این انتخابات نعمت بزرگی به ما داد که باید قدردان این نعت باشیم و سپاس این نعمت به این است که به مردم عزیز کشورمان خدمت کنیم.

 

وی ادامه داد: دولت آماده همکاری بیشتر با مجلس دهم در سال آینده است و مجلس دهم دولت یازدهم در کنار یکدیگر برای حل معضلات این کشور و از جمله استان یزد بیش از گذشته تلاش خواهد کرد.

 

رئیس جمهور کشور با اشاره به طرح های استان یزد خاطرنشان کرد:سال 94 که روزهای پایانی آن است به دلیل رکودجهانی و به دلیل کاهش بی نظیر نفت که در طول تاریخ قیمت نفت سابقه نداشته است و در 2 سال گذشته قیمت نفت به یک ششم تقلیل پیدا کند و با وجود این که تمام کشورهای نفت خیز دچار مشکل شدند.

 

وی افزود: ارزش پول ملی در طول یک سال و نیم گذشته در روسیه 98 درصد کاهش پیدا کرده است و تقریبا به نصف رسیده و در آذربایجان نیز چهار و یک دهم درصد کاهش داشته و در ترکیه نیز با اینکه صادر کننده نفت نیست ارزش پول ملی آنها 31 درصد کاهش داشته است.

 

رئیس دولت یازدهم با اشاره به اینکه دولت یازدهم کشور را با نفت 25 دلاری اداره کرده است و دولت منتخب شما ارزش پول ملی شما  را علی رغم کاهش نفت حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: این دولت توانسته است ثبات و آرامش بازار را حفظ کرده و روند کاهنده تورم را فراهم سازد،  درست است که مردم ما مشکل دارند و نگاه جوانان برای اشتغال به آینده است اما آنهایی که انصاف را در این انتخابات با بوق هایی در دست داشتند می گویم در دوران وفور قیمت نفت با وجود اینکه درآمد نفتی ما در سال 90، 120 میلیارد دلار بود اما هیچگونه اشتغالی برای جوانان ما ایجاد نکردند.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: من قبول دارم که کار فراوانی برای اشتغال حوانان باید انجام دهیم اما از دانشجویان و اساتید دانشگاه می خواهم آمار اشتغال پاییز 94 در مقایسه با پاییز 92 نگاه کنند و در فاصله این 2 سال تعداد شاغلین یک میلون و 179 هزار نفر اضافه شدند و تقریبا در 2 سال گذشته 600 هزار اشتغال ایجاد شده و علی رغم همه مشکلات من به شما مردم عزیز ایران قول می دهم که سال 95 سال رونق اقتصادی ایران خواهد بود.

 

وی افزود: به شما مردم قهرمان و بزرگ یزد می گویم که کسری دولت های مختلف در سال گذشته نسبت به آمار تولید ناخالص داخلی شان عربستان 21 درصد کاهش، عراق 23 درصد کاهش، امارات پنج و نیم درصد کاهش داشته اما در ایران این میزان 2 و 9 دهم درصد است که از همه محققین و اساتید و افراد نصف جامعه می خواهم که آمار ها را در شرایط سختی که داریم برای جوانان توضیح دهند.

 

رئیس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: ما قدم به قدم به سمت جذب سرمایه داخلی و خارجی و رونق اقتصادی حرکت خواهیم کرد و به انسجام، همدلی و همزبانی و همچنین دولت و مجلس همدل و همزبان نیاز داریم و با کمک همدیگر می توانیم روز به روز برای این کشور افتخار بیافرینیم.

 

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: مردم یزد و ایران به امنیت کشورتان افتخار کنید و در این انتخابات این را شاهد بودیم و شما در کشور های همسایه شاهدیم که وضع امنیت مناسبی است و باید از همه قهرمانان کشورمان از جمله سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای امنتیتی تشکر کنم.

 

وی ضمن تشکر از حضور مردم در استقبال از رئیس جمهور ادامه داد: در این سفر مواردی که برای یزد مد نظر قرار داده شده شامل اختصاص پنج هزار و 320 میلیارد ريال برای پروژه های راه و راه آهن، اختصاص یک هزار و 550 میلیارد ريال اعتبار برای پروژه های بخش کشاورزی به ویژه طرح نوین آبیاری با توجه به مشکلات آبی، اختصاص یک هزار و 690 میلیارد ريال اعتبار برای بخش عمران و آب و برق، اختصاص 850 میلیارد ريال برای پروژه های علمی، فرهنگی، گردشگری و دفاع مقدس، اختصاص 170 میلیارد ريال برای تکمیل هشت پروژه ورزشی، 70 میلیارد ريال برای تکمیل بیمارستان شهید صدوق و دانشکده طب سنتی، اختصاص 2 هزار و 370  میلیارد ريال اعتبار از محل نهادهای شرکت نفت برای تکمیل گارزرسانی استان، اختصاص چهار هزار و 250 میلیارد ريال از محل تامین اجتماعی برای طرح های بهداشتی و درمانی و اختصاص 950 میلیارد ريال برای اجرای طرح های ارتباطی و فناوری در استان یزد در نطر گرفته شده است.

 

رئیس جمهور دولت یازدهم خاطرنشان کرد: در سال های آینده پروژه های انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی خواهیم داشت طبق بررسی ها اولین استانی که آب از خلیج فارس خواهد رسید استان یزد خواهد بود که 40 هزار میلیارد ريال برای آن اختصاص داده شده که خط اول انتقال آب به فلات مرکزی یزد و کرمان تصویب شده که از صندوق توسعه ملی 400 میلیون دلار برای ان اختصاص خواهیم داد و 900 میلیارد تومان از منابع شرکتها، 600 منابع بانکی و 10 هزار میلیارد ريال از بخش خصوصی است که کار عظیمی است.

 

دکتر روحانی تاکید کرد: به طور مجموع در این سفر 44 طرح و پروژه برای استان اختصاص داده خواهد شد و اعتبارات آن 9 هزار و 700 میلیارد ريال است که همه طرح ها در سال 95 و 96 اجرایی خواهد شد.

 

 

کد خبر 529532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha