هشترود و چاراویماق به قطب صنعتی آذربایجان شرقی تبدیل می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده جدید مردم شهرستان هشترود و چاراویماق گفت: هشترود و چاراویماق را به قطب صنعتی جنوب استان آذربایجان شرقی تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده جدید مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی، سید حمزه امینی، منتخب جدید مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با جمعی از روستاییان شهرستان هشترود، با اشاره به اینکه هشترود و چاراویماق به لحاظ صنعتی ضعیف ولی دارای پتانسیل بالاست، خاطرنشان کرد: انشالله پس از ورود به مجلس توسعه صنعتی و اقتصادی هشترود و چاراویماق را در اولویت کاری قرار خواهیم داد.

 

امینی با اشاره به رشد چشمگیر مهاجرت از هشترود و چاراویماق به شهرها و مناطق بزرگ عنوان کرد: در صورتی که زمینه اشتغال مناسب در این شهرستان فراهم باشد می توان تا حدود زیادی جلوی مهاجرت های گوناگون را گرفت.

 

وی وجود معادن گوناگون و غنی در شهرستان هشترود و چاراویماق را زمینه بسیار مناسبی جهت اشتغال و کارافرینی دانست و گفت: می توان به جای انتقال معادن موجود در شهرستان به سایر مناطق کشور بستر مناسبی فراهم آورد که این معادن در خود منطقه مورد بهره برداری و استخراج قرار گیرد.

 

منتخب مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود منابع فراغتی در منطقه مهترین دلیل این کمبود را عدم بهره برداری مناسب از مناطق طبیعی و گردشگری شهرستان برشمرد و افزود: می توان با توسعه و تجهیز مناطق گردشگری منطقه از جمله قلعه ضحاک، چشمه های آبگرم موجود در منطقه دامنه های سهند و همچنین سد سهند و مناطق بکر ییلاقی سالانه شاهد حضور گرشگران زیادی در این منطقه باشیم که این خود در رشد و توسعه اقتصادی شهرستان مهم و موثر خواهد بود.

 

وی وجود آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز منطقه هشترود و چاراویماق را مهمترین سرمایه جهت توسعه صنعت کشاورزی شهرستان برشمرد و افزود انشالله در اینده با ایجاد بنگاه های کوچک کشاورزی علاوه بر رفع موانع و مشگلات کشاورزان می توان برای افراد جویای کار نیز زمینه اشتغال فراهم نمود.

 

منتخب مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به رشد چشمگیر جمعیت دانشجویی شهرستان در سال های اخیر تصریح کرد: فضای فعلی دانشگاه های شهرستان به لحاظ کیفی مناسب دانشجویان نبوده و باید فضای آموزشی مناسبی که در شان دانشجویان باشد را فراهم آورد.

 

وی همچنین تاسیس دانشکده معدن در شهرستان هشترود را از دیگر برنامه های خود در راستای توسعه فضای آموزشی شهرستان برشمرد.

 

امینی در پایان سخنان خود با اشاره به حضور چشمگیر مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهترین برکاتی که انقلاب اسلامی با خود به همراه آورد همین نعمت انتخابات بوده و مردم همواره در تمامی صحنه ها حضور موثر داشته و همین حضور حداکثری مردم می تواند مانع بزرگی در مقابل نفوذ دشمن باشد.

 

نماینده جدید مردم هشترود و چاراویماق در مجلس همچنین وجود ولایت فقیه در راس حاکمیت را بزرگترین نعمت خداوندی برای ملت ایران دانست و افزود: حمایت و پشتیبانی مردم از ولی فقیه است که کشور را در مقابل حوادث مستحکم و ایمن ساخته که این خود گویای وفاداری مردم به نظام و ولایت فقیه است.

کد خبر 535984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha