کنترل با اقتدار مرزهای ورودی کشور، بهترین راهکار برای جلوگیری از اشاعه مواد مخدر

خبرگزاری شبستان: ​امام جمعه استان یزد با تاکید بر مستحکم کردن مرزهای ورودی کشور در زمینه ورود مواد مخدر گفت: بهترین را برای مبارزه با اعتیا و مواد مخدر، کنترل کردن مرزهای ورودی مواد مخدر در کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز (1 تیر) در نشست مشترک با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد در محل دفتر امام جمعه یزد گفت: یکی مهمترین فعالیت های اثرگذار در جامعه به منظور مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا نیز افرادی که جان خود را در بخش های مختلف برای مبارزه با اعتیاد می گذارند بایستی قدر دانی شوند.

 

وی افزود: دشمن در بعد از انقلاب راه های را در پیش گرفته و در این راستا نیز زمینه ها و مرکز فکر و حرکت را نشانه گرفته زیرا اگر جوانان ما فکرشان سر جای خود باشد و متوجه باشند بیکار نخواهند ماند و در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از اصولی مهم که مورد غفلت قرار گرفته تلاش دشمنان ما برای گرفتن محتوای عقلانی انسان و بی خیال کردن جامعه است که این زمینه بدی برای ایجاد سستی و تبنلی ها در جامعه است تا انسان به فکر مقابله برای دین خود و پیشرفت و علم خود نداشته باشد.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: مواد مخدر جز برنامه های اصلی دشمنان برای انحراف جوانان ما است تا کشورهای اسلامی مانند ایران را بی تفاوت کنند و مسائل و ارتباطات نامشروع نیز از دیگر موارد برای انحراف جوانان باشند.

 

وی ادامه داد: عمده حواس آنها تلاش برای نداشتن قدرت فکر و تصمیم جوانان ما است و می خواهند تا روحیه استکبارستیزی و انقلابی نداشته باشیم.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر مرکز ورودی جلو مواد مخدر گرفته نشود مانند بمب خوشه ای عمل می کند و در شهرها پخش می شود و از اول نیز معتقد بودیم که باید مرزها را ببندند و همه پول ها برای جلوگیری آن خرج شود اگر این کار انجام می شد بسیاری از مشکلات کمتر می شد.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: اگر مرزهای ما کنترل نشود علاوه بر مواد مخدر بسیاری از قاچاق های دیگر نیز انجام می شود.

وی افزود: افرادی که دستگیر شده و ترک اعتیاد می کنند، نباید ترک کرد بلکه باید برای آنها اشتغال ایجاد کرد زیرا الان خانواده های زیادی داریم که در حال جدا شدن هستند و یکی از آمارهای طلاق ما در این خصوص است.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: کارهای فرهنگی نیز امری مهم است که هم آموزش و پرورش و هم صداوسیما باید روی آن کار کنند اما باید طوری نشود که حس کنجکاوی افراد را فعال کنیم  در این راستا باید نتیجه ها را بیان کنیم.

 

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: در یزد بایستی برخی نگرش ها را در خصوص استعمال مواد مخدر تغییر دهیم و اثرات بلند مدت را به مردم و جامعه نشان دهیم و بیان کنیم که مواد مخدر درمان نیست.

 

وی افزود: ما نباید به آمار اکتفا کنیم بلکه باید به صورت جدی وارد میدان شویم و با مشاهده واقعیت با آنها مبارزه کنیم و اگر بخواهیم فعالیت های خود را سنجش کنیم باید وارد گود شویم و نتیجه میدانی را مشاهده کنیم.

 

 

 

کد خبر 553054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha