افتتاحيه طرح اوقات فراغت کانون امام جعفر صادق ‌(ع) بيرجند برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم افتتاحيه طرح اوقات فراغت کانون امام جعفر صادق (عليه السلام) شهرستان بيرجند با حضور مسئول دبيرخانه کانونهاي مساجد خراسان جنوبي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهيم سبزه کار در اين مراسم به آياتي از سوره شرح « فان مع العسر يسرا، ان مع العسر يسرا، فاذا فرغت فانصب، ولي ربک فارغب ؛ بنابراين مسلما با هرسختي آساني است، و مسلما با سختي آساني است، پس هنگامي که از کار مهمي فارغ مي شوي به مهم ديگري پرداز و به سوي پروردگارت توجه کن» اشاره کرد.

 

وي همچنين با اشاره به حديثي از امام سجاد (عليه السلام) افزود: ايشان مي فرمايند «خدايا هرگاه براي ما فراغتي از کارها مقدر نموده باشي آن را در سلامتي قرار بده که در آن به گناه آلوده نشويم و خستگي در ما راه پيدا نکند.»

 

مسئول دبيرخانه کانونهاي فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي ادامه داد: حضرت موسي نيز مي فرمايند مبغوض ترين بنده نزد خداوند کسي است که شب را همچون مُردار و روز را بيکار هستند.

 

وي با بيان اينکه ميل به تفريح يکي از نيازهاي اساسي انسان است که در سنين مختلف،‌ متفاوت است،‌ گفت: در فرهنگ اسلام انسان بايد وقت را غنيمت بشمارد و وقت شناس باشد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با تاکيد بر اينکه در اسلام بين «کار، استراحت و فراغت» هماهنگي وجود دارد، تصريح کرد: عمر مهمترين سرمايه هر انسان است که در اختيار اوست بگونه اي که پيامبر گرامي اسلام در نصيحتي به ابوذر غفاري فرموده اند «اي ابوذر در صرف عمرت از صرف کردن درهم و دينار بخيل تر باش و آن را به رايگان از دست مده».

 

وي افزود: همچنين امام علي (عليه السلام) در روايتي مي فرمايند« قدر و ارزش باقيمانده عمر را نمي شناسد مگر پيامبر و صديقي از اولياي الهي».

 

وي با اشاره به اينکه اوقات فراغت زمينه ساز شکل گيري شخصيت و هويت جوان است و او را وادار مي کند به عنوان عنصري خلاق و پويا نقش ايفا کند، گفت: کانونهاي فرهنگي هنري مساجد با بازخواني نقش انسان سازي و تربيت الهي انسان که اساسي ترين مولفه شکل گيري انقلاب است در اين راستا قدم برمي دارند.

 

به گفته مسئول دبيرخانه کانونهاي مساجد خراسان جنوبي، کانونهاي فرهنگي هنري شرايط را براي تربيت انسان کامل در کنار مساجد فراهم مي کنند.

 

وي رسالت کانونهاي فرهنگي هنري را تربيت انسان منتظر، متخصص،‌ متعهد کارآمد- تقويت روحيه جهادي، تکليف مداري، ولايت پذيري، عدالت خواهي، عمل به دستورات اسلام با محوريت مسجد در جهت تبليغ و تعميق فرهنگ ناب اسلامي و گسترش زمينه مشارکت و مباشرت مردم در امور ديني،‌ زمينه سازي براي حضور فعال جوانان و نوجوانان در مسجد، ايجاد جذابه فرهنگي و هنري متناسب با ذائقه جوان و بيان حقايق اسلام و اهل بيت به صورت جذاب عنوان کرد.

 

 

 

 

کد خبر 553741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha