برگزاری ۴۷ نمایشگاه قرآن و عترت در ۱۰ استان کشور

خبرگزاری شبستان: مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: در ماه رمضان امسال ۴۷ نمایشگاه قرآن و عترت، ٢٢٧ محفل و مجلس انس با قرآن، بیش از ١٠٠٠جلسه تدبر و تفسیر و ٩٢ اجرای نمایش خیابانی در ١٠ استان برگزار شد.

اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در گفت و گو با خبرنگار قرآن و عترت خبرگزاری شبستان با اشاره به روند برگزاری جشن رمضان در ماه مبارک گفت: جشن رمضان با هدف توجه به توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و اقتصاد مقاومتی، حمایت مادی و معنوی از ظرفیت های قرآن و عترت، ارایه روش های نوین در اجرا و ارایه برنامه ها و بسترسازی لازم به منظور هماهنگی و تعامل موثر دستگاه ها و موسسات دولتی و غیر دولتی در جهت هم افزایی فعالیت های قرآنی هر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به برنامه های متنوع جشن رمضان امسال خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت شامل بخش های مکتوب، آثار نفیس، وقفیات و قرآن های موزه ای، هنرهای تجسمی، کودک و نوجوان، صنایع دستی، عفاف و حجاب، بخش نرم افزارهای قرآنی، مطبوعات و رسانه های مجازی، پاسخ به مسایل شرعی و شبهات، نهادها و موسسات فعال و جنبی از جمله تعویض قرآن، رونمایی کتاب و آثار و محصولات از جمله برنامه های امسال بود.

امیرنیا برگزاری محافل و مجالس انس با قرآن و جلسات تفسیری و تدبری را از دیگر برنامه ها دانست و بیان داشت: اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی، برگزاری شب شعرو خاطره و داستان سرایی قصص قرآنی، اکران و نمایش فیلم های کوتاه و بلند، تجهیز کتابخانه اهل تسنن، نشست تکریم پیشکسوتان قرآن و عترت در روستاها، طرح مسابقه قرائت ربنا، برگزاری کارگاه نهج البلاغه، طرح بزرگ خانواده یاسین، مناجات خوانی وسحری خوانی، طرح تذهیب کتابت قرآن کریم، طرح کتابت قرآن کریم و جشنواره هنری قدر (تصویر سازی، تایپوگرافی) از برنامه های جشن رمضان بود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اظهار داشت: امسال برنامه جشن رمضان در استان های قم، چهار محال بختیاری، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، زنجان، همدان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوب کرمان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان امسال حدود ٤٧ نمایشگاه قرآن و عترت، ٢٢٧ محفل و مجلس انس با قرآن، بیش از ١٠٠٠جلسه تدبر و تفسیر، حدود ١١٧ نشست تخصصی با رویکرد موضوعات قرآن و عترت و ٩٢ برنامه اجرای نمایش خیابانی در ١٠ استان برگزار شد.

امیرنیا با بیان اینکه در جشن رمضان امسال از ١١٤ نفر از  فعالان عرصه قرآن و عترت تقدیر به عمل آم، افزود: همچنین ٢٣٦ مسابقه برگزار شد که در آن سوالاتی از قرآن و نهج البلاغه طرح و به برندگان جوایزی اهدا شد.

 مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: طرح تعویض بیش از ٢٠٠٠٠ جلد قرآن مجید در برنامه ها گنجانده شده بود که بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، قرآن های فرسوده داخل منازل خود را با قرآن های چاپ جدید تعویض کردند.

وی اظهار کرد: نمایش فیلم های کوتاه با موضوعات مرتبط با قرآن و عترت در سینماها، فضاهای آموزشی، مساجد، مدارس و سایر مکان های عمومی شهر از جمله برنامه های مشترک جشن رمضان امسال بود که در استانهای کشور انجام پذیرفت.

 

کد خبر 557930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha