ناصر فیض با طنزی تلخ درباره «منزوی» به نمایشگاه قرآن آمد

ناصر فیض، طنزپرداز معاصر گفت: به تازگی در حوزه شعر آیینی سروده های طنزی منتشر می‌شوند که زیبا نیستند و این، در ساحت شعر آیینی پسندیده نیست.<BR> <BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست شب شعر «ناصر فیض» شب گذشته در بخش شعر و ادب نمایشگاه قرآن‌کریم برگزار شد و در این نشست اشعار طنز و غیرطنز این شاعر از جمله غزلی درباره مرحوم «حسین منزوی» روخوانی شد.

 

ناصر فیض در ابتدا این نشست با اشاره به ارتباط ادبیات با ماه مبارک رمضان گفت: نمی‌توان ارتباط ماه مبارک رمضان با ادبیات را بیان کرد و هرچند که ما محسنات این ماه را در قالب شعر منعکس می‌کنیم اما نمی‌توانیم ارتباط بین این دو مقوله را به خوبی نمایان سازیم.

 

این شاعر، دلنگرانی عمده شاعران را وجود مخاطب دانست و گفت: مولفان انتظار دارند تا مخاطبی را پیدا کنند که حرفشان را درک کند و اگر شما با هر قالبی بتوانید حرف خود را بزنید، موفق عمل کرده‌اید.

 

در ادامه نشست، فیض با روخوانی غزل «فهمید، بد شد» که درباره مرحوم «حسین منزوی» آن را طنزی تلخ درباره منزوی دانست و از غزل منزوی به دلیل شیرینی خاصی که در آن بود به نیکی یاد کرد.

 

فیض در پایان با انتقاد از برخی طنزپردازان افزود: خیلی از طنزهایی که به تازگی در حوزه شعر آیینی سروده و منتشر می‌شوند، زیبا نیستند و این ساحت در حوزه شعر آیینی پسندیده نیست و بهتر است تا شاعران عمدتاً جوان این گونه شعرها با دقت بیشتری به بازبینی آثار خود بپردازند.

 

ناصر فیض شاعر، مترجم، نویسنده و طنزپرداز است که تاکنون از وی آثاری مانند «گزیده ادبیات معاصر ایران»، «دستهایم را برای تو می‌آورم»، «گزیده شعر معاصر ایران» و مجموعه شعر طنز «املت دسته دار» منتشر شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 56696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha