مساجد، پایگاهی مناسب برای خانواده و جوانان در مقابل توطئه های دشمنان

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به کارکردهای گذشته مساجد گفت: امروز مساجد باید کارکردی در راستای پایگاه اجتماعی برای خانواده ها و جوانان در مقابل توطئه های دشمنان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد شب گذشته (31 مرداد) در همایش تجلیل از برترین های بسیج مساجد استان یزد در دفتر امام جمعه یزد گفت: مسجد و خدمت به مسجد فضیلت، کمال و ارزش برای ما است که از صدر اسلام احیای مسجد افتخاری برای انبیا (علیهم السلام) بوده است.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خیلی حریص برای جایگاه دادن به مساجد بودند و از همان ابتدا بر این امر تاکید داشتند و حتی در جنگ های خود نیز بر ساخت مسجد تاکید داشتند.

 

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد:کارآیی مسجد تنها نماز خواندن و دعاخوانی نیست بلکه بسیار فراتر از ان است تا جایی که بسیاری از اقدامات را پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در این مساجد انجام می دادند.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: مسجد می تواند یک پایگاه و یک جایگاهی باشد که مسلمانان در این جایگاه مسائل خود را حل کنند و ترویج دین در آنجا انجام شود.

 

وی ادامه داد: فعالیت ها در مساجد به نحوی بوده که بسیاری از آنها در بین افراد تقسیم می شده است و الان نیز باید این کاکردها احیا شود.

 

امام جمعه یزد گفت:مسجد الان از حالت اصلی خود کنار رفته و به نماز منحصر شده است و به نحوی نیز مردم و جوانان از مسجد دور شده اند که باید برای احیای این امر نیز باید تلاش شود.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: الان تکلیف ما در مسجد به نحوی است که باید این جایگاه را برای پناهگاه جوانان و تبلیغ دین قرار دهیم و برای جذب جوانان برنامه ریزی کنیم و ما نیز پایگاهی داشته باشیم که در مقابل ماهواره ها و فضای مجازی که مذهب گریز است، جذب کنیم.

 

وی افزود:الان دشمنان به نحوی خزنده حرکت می کنند که بچه های ما را از دین جدا کنند و همانطور که آموزش ما را درگیر کردند و مکتب خانه ها را از بچه های ما دور کردند سعی دارند مسجد را از جوانان ما دور کنند.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: بچه های ما در جاهای مختلف درس می خوانند اما هیچ چیزی از دین درک نمی کنند و فرمول های ریاضی و زبان های خارجی را بیشتر از حد خود فرا می گیرند.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: الان نیز هرچه می گوییم هنوز انجام نمی شود و اراده قوی برای تغییر نظام آموزشی ما وجود ندارد.

 

وی گفت: ما فقط یک مسجد را داریم که در این مسجد ها باید به نحوی عمل کنیم که پایگاه و بیت الهی برای جوانان ما باشد.

 

امام جمعه یزد با اشاره به کارکردهای گذشته مساجد گفت: امروز مساجد باید کارکردی در راستای پایگاه اجتماعی برای خانواده ها و جوانان در مقابل توطئه های دشمنان داشته باشند. 

 

 

کد خبر 567802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha