نظریات اسلام درباره تربیت فرزندان در کتاب اسلام و تربیت کودکان

کتاب اسلام و تربیت کودکان، تالیف آیت الله احمد بهشتی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه می شود.



به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب اسلام و تربیت کودکان که در تابستان 90 به چاپ رسیده است به مسائل تربیتی کودکان و وظایف خانواده ها و مربیان تربیتی در این باره می پردازد.
بنابراین گزارش این کتاب که تالیف آیت الله احمد بهشتی است با جلد گالینگور در 694صفحه و به قیمت 12 هزار تومان توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده و در غرفه این انتشارات در بخش مکتوب نمایشگاه بین المللی قرآن به علاقه مندان عرضه می شود.
بخش اول این کتاب به مسئله زناشویی، فرزندداری و تربیت می پردازد و مسئله زناشویی را از جهت انطباق با فطرت، انطباق با مسائل اجتماعی و انحرافات زناشویی بررسی می کند.
مسئولیت های تربیت مربیان در زمینه های تربیت بدنی، عقلی، عاطفی، اجتماعی و جنسی عناوین بخش دوم این کتاب را تشکیل می دهند و در بخش سوم راه های موثر تربیت نظیر تربیت از راه الگو، عادت، موعظه، مراقبت، تنبیه و تشویق بررسی شده است.
بخش چهارم کتاب قواعد اساسی تربیت را مورد مداقه قرار می دهد، رهنمود های تربیت عنوان بخش پنجم این کتاب است، بخش ششم تربیت کودکان بی سرپرست را بررسی می کند و در بخش هفتم مسائل مربوط به تربیت کودکان استثنایی اعم از تیزهوشان، عقب ماندگان ذهنی، ناشنوایان، نابینایان و غیره مورد بحث قرار گرفته است.
همچنین شرکت چاپ و نشر بین الملل کتاب قمقام زخار و صمصام بتار یکی از مقاتل قدیمی سید و سالار شهیدان نوشته نعمت الله حاجی فرهاد میرزا را با تلخیص و ترجمه غلامحسین انصاری در 640 صفحه به قیمت 11هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

نماز در قرآن نوشته سید ابراهیم سید علوی از دیگر عناوین جدید غرفه شرکت چاپ و نشر بین الملل است که در 192 صفحه به بررسی وضو، غسل و تیمم و نماز در قرآن می پردازد و به قیمت دو هزار 400 تومان به علاقه مندان عرضه می شود.
شایان ذکر است شرکت چاپ ونشر بین الملل با 223 عنوان کتاب با موضوعات قرآن، فقه، عرفان، فلسفه، تاریخ، ادبیات و هنر، مقتل، تربیت فرزند و خانواده، داستان های اخلاقی، مدیریت اسلامی، حدیث، کتب لاتین و فرهنگ و کتب مرجع در بخش نشر مکتوب نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارد.
پایان پیام/

کد خبر 57288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha