مشارکت 1250 خیر در طرح اکرام کودکان بی سرپرست

مسئول غرفه حامیان طرح اکرام از مشارکت 1250 خیر برای حمایت کودکان از بی سرپرست و یا معلول در طول ده روز نخست برپایی نمایشگاه قرآن خبر داد.


علیرضا عبادالله، مسئول غرفه حامیان طرح اکرام، درباره میزان استقبال بازدیدکنندگان از نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن برای مشارکت دراین طرح به خبرنگار شبستان گفت: 1250 خیر از ابتدای برپایی این نمایشگاه تا کنون برای حمایت از ایتام و کودکان بدسرپرست و یا معلول اعلام آمادگی کرده اند.


وی اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با سال گذشته 200 مورد افزایش داشته است که تبلیغات جشن رمضان به همت شبکه 5 سیما در این مهم تاثیر گذار بوده است.


عبادالله درباره میزان علاقمندی شرکت کنندگان این طرح در انتخاب جنسیت کودکان تصریح کرد: بیشتر این افراد خواهان حمایت از کودکان دختر هستند از این رو از میان 1250 حمایت صورت گرفته 700 مورد مربوط به دختران و 550 مورد مربوط به پسران است.


مسئول غرفه حامیان طرح اکرام همچنین درباره شرایط شرکت کنندگان در این طرح بیان کرد: این افراد پس از مطالعه شناسنامه های عرضه شده و به فراخور دهک های اول، دوم و سوم نسبت به حمایت کودکان اقدام می کنند.


وی با بیان این مطلب که شناسنامه های عرضه شده در این غرفه سنین مختلف را شامل می شود، عنوان کرد: شناسنامه کودکانی از شش ماه تا افراد 20 ساله اما معلول در این غرفه برای بهره مندی از مزایای طرح اکرام عرضه شده است.


عبادالله شرکت در این طرح را نیازمند اختصاص وجوه سنگین مالی ندانست و بیان کرد: علاقمندان با پرداخت ماهیانه 200 هزار ریال می توانند در این طرح شرکت کنند و شرکت آنها لزوما دائمی نیست.


وی با بیان این مطلب که بسیاری از شرکت کنندگان در طرح اکرام با گذشت چند ماه از ادامه آن انصراف می دهند، افزود: سال گذشته 5 هزار و 600 حامی در نمایشگاه قرآن اعلام آمادگی کردند، اما هم اکنون 2 هزار نفر آنها حضوری ثابت و فعال دارند.


عبادالله خاطر نشان کرد: پس از گذشت دو ماه حامیان می توانند از طریق تماس با مددکار برای ملاقات با کودک تحت حمایت خود اقدام کنند.


شایان ذکراست غرفه حامیان طرح اکرام در ورودی محل اصلی برپایی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن پذیرای خیران خدا اندیش است.


پایان پیام/

کد خبر 57576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha