کتاب پژوهشی در محکم و متشابه در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

کتاب پژوهشی در محکم و متشابه یکی از جامع ترین کتاب هایی است که در آن به بررسی آیات محکم و متشابه قرآن و قلمرو، علل، زمینه ها، حکمت و آثار آن و همچنین مسائل و شبهات مربوط به تاویل آیات می پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب پژوهشی در محکم و متشابه که برای اولین بار در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه می شود، در دو بخش کلی به بررسی مباحث نظری پیرامون محکم و متشابه و تأویل متشابهات و نقش راسخان در علم می‌پردازد.

بنا بر این گزارش، قلمرو محکم و متشابه، علل، زمینه‌ها، حکمت و آثار متشابه، معناشناسی تأویل، انواع رویکردها در تأویل، آیات متشابه، رویکرد سلفیه و رویکرد امامیه در مورد تأویل و همچنین راسخان و آگاهی از تأویل در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

یادآور می‌شود کتاب پژوهشی در محکم و متشابه به قلم حجت الاسلام محمداسعدی در 270 صفحه و به قیمت 2500 تومان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش مکتوب، غرفه نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود.

همچنین جلد دوم کتاب گامی به سوی علم دینی که در 215 صفحه به بررسی الگوهای نظریه‌سازی و معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی دینی می‌پردازد به قیمت 2700 تومان در غرفه نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عرضه می‌شود.

حکمت اشراق عنوان کتاب جدید دیگر نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که جلد اول آن به قیمت 5150 تومان و در 433 صفحه و جلد دوم آن به قیمت 6300 تومان و در 534 صفحه ارایه می‌شود.

این کتاب که به قلم مهدی علی‌پور نگارش یافته به گزارش، شرح و سنجش دستگاه فلسفی شیخ شهاب‌الدین سهروردی می‌پردازد.

گفتنی است، نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با 122 عنوان کتاب در زمینه‌های علوم تربیتی، روان‌شناسی، علوم اجتماعی، علوم قرآنی، فلسفه، اقتصاد، تاریخ، مدیریت و حقوق در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده و خریداران را از 20 درصد تخفیف بهره‌مند می‌کند.

شایان ذکر است نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن تاجمعه 4 شهریور مصادف با 26 ماه مبارک رمضان در مصلای تهران پذیرای بازدیدکنندگان است. 

پایان پیام/
 

کد خبر 57588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha