معلولان ذهنی چشم به راه حمایت خیرین

خبرگزاری شبستان: دبیر دبیران شورایاری منطقه ۶ از خیران درخواست کرد تا با مراجعه به موسسه خیریه بنت الرسول، معلولان ذهنی این موسسه را مورد حمایت های مادی و معنوی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، جمعی از شورایاران و اعضای سرای محله کشاورز واقع در ناحیه 2 شهرداری منطقه 6 در قالب روز داوطلبی کار (پیک محبت) از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولان ذهنی بالای 14 سال موسسه حضرت فاطمه الزهرای بنت الرسول بازدید کردند، همچنین برخی اقلام و مایحتاج افراد کم توان ذهنی را به این موسسه اهدا کردند. در روند این بازدید جمعی از خیران محلی نیز حضور داشتند.

 

رحمانی پناه، دبیر دبیران شورایاری منطقه 6 در حاشیه بازدید از موسسه خیریه بنت الرسول گفت: امیدواریم با اطلاع رسانی و تبلیغات محلی که انجام می شود بتوانیم از مساعدت و همراهی خیران در بهبود وضعیت این مراکز خیریه گام هایی برداریم.

 

رحمانی پناه با بیان اینکه باید خیران محلی را شناسایی کنیم تا بتوانند مسئولان مرکز خیریه بنت الرسول را در خدمات رسانی به معلولان ذهنی یاری دهند، خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه درخواست می کنیم تا درباره وضعیت و نیازهای معلولان ذهنی که در این موسسه زندگی می کنند، اطلاع رسانی کنند.

 

وی افزود: از خیران تقاضا می کنیم به جای مراجعه به مناطق دوردست از این موسسه خیریه خصوصی بازدید کنند و از نزدیک در جریان فعالیت های این مرکز قرار بگیرند و احتیاجات و نیازمندی های معلولان ذهنی را احصا کنند تا بتوانیم از کمک ها و حمایت های مادی و معنوی این خیران بهره مند شویم.

 

وی با بیان اینکه موسسه بنت الرسول حتی امکانات مراکز دولتی را هم ندارد، خاطرنشان کرد: امیدوارم با اطلاع رسانی مناسب و شناسایی خیران محله بتوانیم امکانات و حمایت های مادی و معنوی مورد نیاز برای نگهداری و مراقبت از معلولان ذهنی را فراهم کنیم.

 

رحمانی پناه با بیان اینکه خیران منطقه به صرف اینکه موسسه بنت الرسول خصوصی است و می تواند هزینه هایش را تامین کند اکتفا نکنند، اذعان داشت: برخی از مراکز خصوصی نظیر موسسه بنت الرسول در ارایه خدمات به افراد تحت پوشش خود در مضیقه قرار دارند. از طرفی در یک اقدام خیرخواهانه شرایط و زمینه ای فراهم کرده اند تا مراقبت از معلولان ذهنی با سهولت انجام شود.

 

وی یادآور شد: می توانیم از سازمان ها و ارگان هایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفین درخواست مساعدت و کمک داشته باشیم.

 

ناهید بزرگیان، مدیر موسسه حضرت فاطمه الزهرا (بنت الرسول) در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در این موسسه و موانع پیش رو گفت: موسسه حضرت فاطمه الزهرا (بنت الرسول) به عنوان بخش خصوصی و با نظارت بهزیستی از معلولان ذهنی بالای 14 سال به صورت شبانه روزی مراقبت می کنند.

 

بزرگیان با بیان اینکه حدود 130 دختر بالای 14 سال که معلولیت ذهنی دارند در این موسسه نگهداری می شوند، خاطرنشان کرد: هزینه های نگهداری از این افراد از طریق شهریه پرداختی خانواده ها طبق تعرفه بهزیستی، کمک هزینه بهزیستی در قالب یارانه و کمک های موردی خیران تامین می شود.

 

وی با بیان اینکه در این مرکز علاوه بر نگهداری و مراقبت از معلولان ذهنی اقداماتی نظیر کاردرمانی، گفتاردرمانی، آموزش و ویزیت روزانه توسط پزشک انجام می شود، خاطرنشان کرد: حدود 60 نفر از معلولان ذهنی این مرکز را بچه های بی سرپرست، بدسرپرست و مجهول الهویه تشکیل می دهند.

 

بزرگیان با بیان اینکه حدود 35 مربی و مراقب در موسسه بنت الرسول فعالیت می کنند، اظهار داشت: درآمدهای موجود پاسخگوی نیازهای این موسسه نیست و از نظر اقتصادی در مضیقه قرار دارند.

 

بزرگیان با بیان اینکه برخی از معلولان ذهنی که در این مرکز هستند به دلیل مجهول الهویه بودن فاقد شناسنامه هستند بنابراین تحت پوشش بیمه درمانی نیز قرار ندارند.

 

وی با بیان اینکه برای مراقبت و نگهداری از معلولان ذهنی به مساعدت و کمک خیران نیاز داریم، اظهار داشت: خیران می توانند نذورات خود را در قالب مواد غذایی و یا به صورت نقدی به موسسه حضرت فاطمه الزهرا (بنت الرسول) اهدا کنند.

 

 

 

کد خبر 580846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha