ماموران آمارگیر با برخورد مناسب و صبورانه اطلاعات خانوارها را ثبت کنند

خبرگزاری شبستان: فرماندار لنگرود با اشاره به آغاز سرشماری حضوری نفوس و مسکن از امروز گفت: ماموران آمارگیر با برخورد مناسب و صبورانه اطلاعات خانوارها را ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، سیدرضا جوادپور، فرماندار لنگرود در مراسم افتتاح سرشماری حضوری ماموران آمارگیر به درب منازل که امروز(۲۸مهر) در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، گفت: ماموران سرشماری باید اطلاعات خانوارها را با دقت، حوصله، متانت و آرامش وارد تبلت کنند.


وی با بیان اینکه ۷۱درصد جمعیت ما شهری و ۲۹درصد نیز در روستاها زندگی می کنند، تصریح کرد: آمارگیری درست مبنای برنامه ریزی پنج ساله کشور است که باید ماموران سرشماری کار خود را جدی بگیرند و اطلاعات خانوارها را درست وارد کنند.


جوادپور، داشتن علم، مهارت در کار، صبر و حوصله را لازمه کار آمارگیران دانست و خاطرنشان کرد: ثبت آمار نادرست و غلط تاثیرات منفی بر سرنوشت کشور دارد و باید در کار خود مدیریت و حسن خلق داشته باشند.


فرماندار لنگرود با بیان اینکه در سطح شهرستان تدابیر لازم از لحاظ امنیتی، خودرویی و امکانات مهیا است، افزود: آمارگیران در طول سرشماری ادب و انضباط را رعایت و از هرگونه جدال کلامی و فیزیکی خودداری کنند.


جوادپور با اشاره به تمدید سرشماری اینترنتی، اظهار کرد: تا زمانی که ماموران آمارگیر به درب منازل مراجعه نکردند خانوارها می توانند به صورت اینترنتی، سرشماری خود را انجام دهند.


وی ادامه داد: خانوارهایی که به صورت اینترنتی در سرشماری مشارکت کردند، می توانند اطلاعات خود را از اول تا هشتم آبان ویرایش کنند.

 

جوادپور تاکید کرد: خانوار ها کد آماری مربوط به سرشماری را در نزد خود محفوظ بدارند و آمارگیران نیز اطلاعات شفاهی خانوارها را به هیچ کسی اطلاع ندهند.


گفتنی است، سرشماری حضوری از امروز(۲۸مهر) به صورت رسمی آغاز شده و آمارگیران با کاور مخصوص و کارت شناسایی از ساعت ۸صبح تا ۸غروب به درب منازل مراجعه می کنند.

کد خبر 581693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha