لزوم جدیت در جمع آوری آمار دقیق و صحیح

خبرگزاری شبستان: فرماندار بندر آستارا سرشماری را یکی از کامل ترین و موثرترین شیوه های جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی ها در کشور دانست و بر لزوم جدیت در جمع آوری آمار دقیق و صحیح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، سیروس شفقی، فرماندار آستارا امروز(۲۹ مهر) در جمع اعضای ستاد سرشماری شهرستان و ماموران سرشماری به اهمیت سرشماری اشاره و بر لزوم جدیت در جمع آوری آمار دقیق و صحیح تاکید کرد.

 

وی سرشماری را یکی از کامل ترین و موثرترین شیوه های جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی ها در کشور دانست و افزود: سرشماری از قدیمی ترین روش های جمع آوری اطلاعات برای تصمیم گیری است.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه اجرای سرشماری در جهان به حدود ۶ سال قبل باز می‌گردد، تصریح کرد: این موضوع خود اهمیت سرشماری را نشان می‌دهد.

 

شفقی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشور اجرا شده و امسال هشتمین سرشماری در کشور انجام می‌شود، ادامه داد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن برای اولین بار به دو شیوه اینترنتی و حضوری در کشور اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نتایج حاصل از سرشماری تصویری از وضع موجود جمعیت، نیازمندی ها و توانایی های آن و همچنین تصویری از وضع موجود در واحدهای مسکونی کشور برای برنامه ریزان، تصمیم گیران، سیاست گذاران، پژوهشگران و سایر کاربران ترسیم می‌کند، افزود: بر اساس این نتایج برنامه ریزان، تصمیم گیران و سیاست گذاران می‌توانند با تدوین برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، کشور را به سمت وضعیت مطلوب سوق دهند و پژوهشگران و کارشناسان حوزه های جمعیت شناختی، علوم اجتماعی و علوم اقتصادی نیز قادر خواهند بود روندهای گذشته جمعیت را شناسایی کرده و مسیر تحولات آن را در آینده تا حدودی پیش بینی کنند.

 

فرماندار بندر آستارا اضافه کرد: الحمدالله توانسته ایم در این سرشماری با کمک رسانه‌ها و تبلیغات عمومی تقریبا تمام همشهریان را به موقع برای مشارکت در سرشماری آگاه کنیم و این کار ماموران سرشماری را راحت تر می‌کند.

 

شفقی در پایان گفت: این کار بزرگ ملی توسط جوانانی انجام می‌شود که به‌عنوان ماموران سرشماری تمام شهر و روستاها را در مناطق مختلف، در جنگل و کوه و دریا و در تحت همه نوع شرایط آب و هوایی  پیمایش خواهند کرد.

کد خبر 581908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha