ارتباط تروریست های تاسوعای چابهار با رژیم صهیونیستی قطعی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به حادثه تروریستی در چابهار گفت: در بررسی‌های انجام شده ارتباط این گروه‌های تروریستی با رژیم صهیونیستی کاملا قطعی است و این موضوع در اعترافات ریگی هم وجود داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی یکشنبه 28 آذر با اشاره به حادثه تروریستی چابهار در جمع خبرنگاران گفت: صبح امروز کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای را پیرامون اقدامات تروریستی چابهار با حضور مسئولان انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی تشکیل داد تا ابعاد این قضیه را مورد بررسی قرار دهند.

وی اظهار کرد: مسئولان در این جلسه گزارشی را به کمیسیون ارایه دادند که نشان می‌داد اقدامات پیشگیرانه مؤثری از سوی مسئولان ذیربط با توجه به تهدیدهای انجام شده دشمنان انجام دادند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با هوشمندی دستگاه‌های اطلاعاتی تیم‌های مربوطه که قصد اقدامات تروریستی وسیع‌تری داشتند، دستگیر شدند.

جلالی با بیان اینکه کشته شدن هموطنان شیعه و سنی در این حادثه نشانگر آن بود که دشمنان ما اساسا ملت ایران را اعم از شیعه و سنی نشانه رفته‌اند، افزود: امیدواریم با اعترافات دشمنان اقدامات جدی برای مقابله با این تروریست‌ها انجام شود.

نماینده شاهرود در خانه ملت تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده ارتباط این گروه‌های تروریستی با رژیم صهیونیستی کاملا قطعی است و این موضوع در اعترافات ریگی هم وجود داشت.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ای که سرویس اطلاعاتی موساد با همکاری آمریکا و انگلیس دادند استفاده از تمام ظرفیت برای ایجاد ناامنی و اقدامات ایزایی است و در این خصوص از همه گروه‌های ضد انقلاب استفاده می‌کنند و با آنها ارتباط برقرار کردند که اقدامات آن گروه‌ها از اقدامات حداقلی مانند شعارنویسی تا ایجاد شائبه برای ایجاد فضای ناامنی است.

جلالی با تأکید بر اینکه موضع کشورهای همسایه از جمله پاکستان که گروه‌های تروریستی در مناطقی از آن حضور دارند نیز مهم است، گفت: دستگاه دیپلماسی باید در این خصوص اقدامات اساسی را انجام دهد و در این مورد صرفا دیپلماسی صرف پاسخگو نیست و بی‌تردید باید با پاکستان اتمام حجت شود که مراکز آموزشی تروریست‌ها را نابود کند والا جمهوری اسلامی ایران حق دارد فضا برای تروریست‌ها را ناامن کند و از امنیت هموطنان خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس باید بودجه کافی برای مرزهای کشور بگذارد که این امر نیازمند اعتبارات برای استفاده از تجهیزات مدرن کنترلی است و قطعا گام‌های توسعه‌ای در شرق کشور که از سوی دولت انجام می‌شود موجب حسادت دشمنان شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: خط راه‌آهن چابهار به مشهد گام مهمی در جهت ایجاد توسعه در مناطق مرزی است که می‌تواند این بندر را به مراکز توسعه یافته وصل کند و قطعا نوع انفجارها پیامی از حسادت دشمنان برای ایجاد توسعه در این منطقه است.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به سؤالی که به برکناری منوچهر متکی اشاره داشت، گفت:می‌شد با برخورد اخلاقی و با فضایی بدون تنش این اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه متکی در سفر و مذاکره با مقامات خارجی بود این اقدام برای بسیاری از نمایندگان جای سؤال دارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 5849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha