پیوند شخصیت ها و مراکز علمی و قرآنی جهان اسلام

مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بر تعامل فرهنگی کشورهای اسلامی، تأکید کرد و گفت: پیوند شخصیت ها و تعامل میان متولیان قرآن در جهان، زمینه های مساعد گسترش باورهای قرآنت را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار شبستان، مصادف با سالروز وفات حضرت خدیجه(س)، در آیین افتتاحیه بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اسماعیلی، مدیر این بخش به ارائه گزارشی از فعالیت های بخش بین الملل پرداخت و گفت: در نمایشگاه امسال، میزبان چهل تن از هنرمندان، مترجمان و اندیشمندان قرآنی از بیست کشور جهان هستیم.
 

اسماعیلی گفت: میهمانان خارجی امسال در سه گروه قرآن پژوهان، هنرمندان و مترجمان و فعال حوزه نشر در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور دارند که امیدواریم حضور خوبی در این نمایشگاه داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت تعامل و تبادل فرهنگی و علمی میان اهالی فرهنگ کشور های اسلامی، اضافه کرد: پیوند شخصیت ها و ارتباط مراکز علمی و فرهنگی و تعامل میان متولیان قرآن در جهان، زمینه های مساعد گسترش باور های قرآنی را به دنبال خواهد داشت.
 

مدیر بخش بین الملل نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان این که این بخش باید در سال های آینده فعالیت جدی تری داشته باشد، اظهار کرد: افتتاح این بخش را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که در طول سالیان بعدی با تشکیل دبیرخانه دائمی و با فعالیت هایی مستمر، شاهد حرکت های مؤثرتری در حوزه قرآن باشیم.
وی در بخشی از سخنان خود به قدردانی از همکاری های وزارت ارشاد برای راه اندازی این بخش اشاره کرد و تصریح نمود: در آغاز فعالیت های این بخش افراد و مراکز زیادی همکاری داشتند که به ویژه از همکاری های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قدردانی می کنم.
 

در آغاز این مراسم نیز جعفر فردی، از قاریان بین المللی جمهوری اسلامی ایران به تلاوت کلام وحی پرداخت.
 شایان ذکر است، در مراسم افتتاحیه بخش بین الملل، دکتر حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدی، رییس نوزدهمین مایشگاه بین المللی قرآن کریم و چند تن از سفرای کشور های مختلف حضور داشتند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 58587

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha