عاشورا و اربعین، عاملی در جهت زدودن جهل از جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به جایگاه ویژه اربعین در اعتقادات دینی خاطرنشان کرد: عاشورا و اربعین، جهلی را که امویان و مستکبرین بر جامعه حاکم کرده بودند، زدود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت ‌الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز (۲۹ آبان) در نشستی با تسلیت فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: در سیره ائمه معصومین (علیهم السلام) برای شهادت امام حسین (علیه السلام) و اربعین آن حضرت توجه ویژه‌ای صورت گرفته است تا جایی که از زیارت امام حسین (علیه السلام) در روز اربعین به‌عنوان یکی از نشانه‌های مؤمن یاد می‌ شود.

 

وی اشاره به است قابل گسترده عزاداران و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: عشق به اهل ‌بیت (علیه السلام) خصوصا حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یک امر فطری در بین مردم است.

 

حسینی کوهستانی اضافه کرد: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرماید یک عشق و محبت و معرفتی در دل‌ ها نسبت به اولیا دین به‌ ویژه امام حسین (علیه السلام) است.

 

وی تصریح کرد: همین عشق، معرفت و ارادت عامل بزرگی جهت ایجاد انگیزه در اقشار مختلف مردم برای حضور در پیاده‌ روی عظیم اربعین است.

 

حسینی کوهستانی افزود: نمایی دیگر از این عشق و ارادت را می‌ توان در خدمت ‌رسانی به زائران در موکب‌هایی که به همین منظور توسط هیات و به ‌صورت خودجوش در حال خدمت‌ رسانی هستند دید.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به جایگاه ویژه اربعین در اعتقادات دینی خاطرنشان کرد: عاشورا و اربعین، جهلی را که امویان و مستکبرین بر جامعه حاکم کرده بودند، زدود.

کد خبر 588899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha