دانشگاه ها طبق دستورالعمل وزارت علوم  مسئول برگزاری اردوهای دانشجویی نیستند

خبرگزاری شبستان:وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طبق دستورالعمل وزارت علوم دانشگاه ها دیگر مسئول برگزاری اردوهای دانشجویی نیستند، گفت: در حال حاضر ۴۳۰۰ نشریه دانشجویی تحت نظارت هیئت نظارت بر نشریات دانشجویی مجوز گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال نصرالله پژمانفر و محمدمهدی زاهدی در مورد توضیح اجرای برنامه های خلاف شرع نظیر برگزاری اردوهای مختلط، برگزاری جشن های خلاف موازین اسلامی و همچنین چاپ نشریات موهن و متضاد با باورهای انقلابی در دانشگاه ها گفت: در حال حاضر و طبق مصوبه ما اردوهای دانشجویی را دیگر دانشگاه ها برگزار نمی کنند و ما این دستورالعمل را از تاریخ 7/7/1395 مصوب و اعمال کردیم البته در موارد آموزشی و با نظر اساتید و روسای دانشگاه ها این اردوها برگزار می شود.

 

وی در رابطه با برگزاری جشن ها بدون رعایت موازین در دانشگاه ها گفت: بحث برگزاری جشن مطرح نبوده است بلکه بحث حواشی آنها مطرح بوده است یعنی یک جشن فارغ التحصیلی برگزار شده است که در آن در ابتدا بعد از قرائت قرآن و زیارت عاشورا اقداماتی انجام شده است که خلاف شرع بوده است و همه خاطیان نیز به کمیته انضباطی معرفی شدند و رییس دانشگاه نیز جابجا شده است که البته این گونه موارد و حوادث در همه مقاطع آموزش عالی اتفاق افتاده است و فقط مربوط به این دوره نیست.

 

فرهادی در مورد چاپ نشریات دانشجویی نیز گفت: نشریات دانشجویی با تاکید بر حق آزادی بیان و تقویت روحیه مدارا منتشر شده است که این موضوع ذیل راهبرد سند دانشگاه اسلامی آمده است.

 

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر 4300 نشریه دانشجویی در دانشگاه ها را منتشر کرده ایم و این نشریات زیر نظر هیئت نظارت دانشجویی مجوز گرفته اند، گفت: در نشریات دانشگاهی در سال جاری 13 دانشگاه تخلف داشته اند که برخی از این نشریات تذکر کتبی، برخی توقیف و برخی نیز محروم شدند.

 

وی همچنین در رابطه با بحثی که در مورد دانشگاه صنعتی شریف و چاپ ویژه نامه بوده است نیز گفت: بحث انجمن دانش آموختگان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و باید طبق این مصوبه این انجمن در خود دانشگاه ها جا و مکان داشته اند و آنچه در مورد چاپ ویژه نامه در این دانشگاه اتفاق افتاده است مربوط به این انجمن بوده است و ربطی به خود دانشگاه نداشته است.

 

فرهادی در ادامه با تاکید بر اینکه دستگاه های نظارتی با استناد به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیئت نظارت بر نشریات دانشگاهی فعالیت می کنند، گفت: ما هیئتی تحت عنوان هیئت سه نفره ناظر و تشکل های دانشگاهی و نشریات داریم که این نشریات در چهارچوب مصوبه ای که مجوز می گیرند می توانند فعالیت کنند.

 

 وی همچنین با تاکید بر اینکه اعزام دانشجویان به مشهد در قالب اردوهای رضوی انجام شده است، گفت: امسال 15 هزار دانشجو به مشهد در قالب این اردوهای رضوی اعزام شده اند و ما برنامه های مختلف قرآنی و فرهنگی و دینی را در دانشگاه ها داریم که همه آنها مطابق با مقررات و قوانین برگزار می شوند.

کد خبر 592385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha