ضرورت راه اندازی «خانه های هلال» برای ارتقاء فرهنگ توجه به ایمنی و تاب آوری جوامع محلی

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از راه اندازی ۳۰ خانه هلال روستایی و محلات در استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۱۲ خانه هلال فعال هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی ولی پور، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان امروز(۱۸ آذر) در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت گیلان و راه اندازی رسمی خانه های هلال در رشت که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، تحقق شعار داوطلب محوری و بهره مندی از مشارکت افتخاری و داوطلبانه کلیه افراد متقاضی فعالیت در جمعیت هلال احمر را از اهداف تاسیس خانه های هلال عنوان کرد.


ولی پور با اشاره  به اینکه ۳۰ خانه هلال روستایی و محلات در استان گیلان راه اندازی می‌شود، گفت: در زمان حاضر ۱۲ خانه هلال فعال هستند.


وی بیان کرد: خانه های هلال، مرکزی با ساختار داوطلبی بدون نیروی انسانی رسمی، پیمانی یا قراردادی است که  در سطح محلات شهر ها و روستاها توسط اعضاء داوطلبان، خیرین و واقفان اداره می شود.

 

ولی پور با اشاره به اینکه آمادگی برای ارائه‌ خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی از دیگر اهداف راه اندازی خانه های هلال است، افزود: تقویت نقش پذیری اجتماعی جوانان ، ایجاد و تقویت روحیه داوطلبی در ارایه خدمات بشردوستانه، فرصت سازی برای مشارکت بیشتر داوطلبان در فعالیت های جمعیت و ارتقاء فرهنگ توجه به ایمنی و تاب آوری جوامع محلی در راستای کاهش خطر پذیری و مقابله موثر با حوادث از دیگر اهداف فعالیت خانه های هلال است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های خانه های هلال در شهرها می تواند در مکان هایی مانند ادارات دولتی، مدارس، موسسات خیریه ، سمن ها، ساختمان های اهدایی، کارخانجات ، مساجد ، خانه های فرهنگ، سراهای محله یا سایر محل های غیر سیاسی باشد.

 

حجت الاسلام سید هادی موسوی ، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان گیلان نیز در این مراسم با تسلیت شهادت امام حسن عسکری ، اظهار کرد: جوانان ما به تأسی از دین مبین اسلام برای نجات جان هموطنان از خود می گذرند و به دل حادثه می روند.

 

وی با بیان اینکه اعضای هلال احمر بدون چشم داشت درحوادثی که ممکن است جانشان را به خطر بیندازد، به نجات جان همنوع خویش می روند واین نشان ازعظمت مکتبی است که در آن پرورش یافته اند.

 

در این مراسم دکتر قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه، دکتر عباسی نماینده مردم رودسر و املش و دکتر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هر یک به بیان عملکرد و تلاش های صادقانه جمعیت هلال احمر و اعضای آن پرداختند پحمایت و پشتیبانی خود را از فعالیت های هلال احمر اعلام کردند.
گفتنی است،در این مراسم از ۲۵ نفر از داوطلبان منتخب جمعیت هلال احمر استان گیلان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 592653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha