نخستین خانه هلال احمر بندر آستارا افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: نخستین خانه هلال احمر بندر آستارا در روستای سیبلی این شهرستان افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نخستین خانه هلال احمر شهرستان آستارا امروز( ۲۰ آذر) با حضور معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گیلان و جمعی از مسئولان محلی در روستای سیبلی این شهرستان افتتاح و آغاز به کار کرد.

 

محمد علی خیری، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گیلان در آیین افتتاح نخستین خانه هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه ایران جزء ۱۰ کشور حادثه خیز جهان است، اظهارکرد: استان گیلان مقام پنجم حادثه خیزی در سطح کشور را دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بلایا جزء لاینفک کره زمین و طبیعت هستند، افزود: با آموزش و توانمندسازی افراد جامعه می‌توانیم آسیب های ناشی از بلایا را کاهش دهیم.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر گیلان هدف از راه اندازی خانه های هلال را  ارائه‌ خدمات امدادی و بشردوستانه، ارتقاء فرهنگ توجه به ایمنی، تاب آوری جوامع محلی و کاهش خطر پذیری دانست و خاطرنشان کرد: خانه های هلال با جذب و فعال کردن داوطلبان و ارائه آموزش های تخصصی به آنها، نیروهای مردمی را برای مقابله با حوادث مختلف توانمند می‌سازد.

 

خیری با بیان اینکه خانه های هلال توسط خیرین و گروه های داوطلب اداره می‌شود، گفت: باید در هرخانه ای یک امدادگر داشته باشیم تا در هنگام بروز حوادث قبل از اینکه نهادی امدادی خود را برساند عضوی از خانواده به کمک و امداد رسانی بپردازد.

 

حسین خورشیدی، رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا نیز در این آیین گفت: خانه هلال با هدف ارتقای آموزش های امدادی و گسترش این آموزش ها در تمامی سطوح و تشکیل تیم های واکنش سریع برای آماده سازی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح افتتاح شد.

 

وی با بیان اینکه اعضای مستقر در خانه های هلال سفیران هلال احمر در سراسر کشور هستند، افزود: در خانه هلال روستای سیبلی دو نفر به عنوان مسئول گروه امداد و نجات و مسئول داوطلبان و خدمات بشر دوستانه فعالیت خواهند کرد.

 

خورشیدی گفت: هر ایرانی باید برای مقابله با هرگونه بلایای طبیعی از آمادگی اولیه برخوردار باشد تا بتواند جان خود و همنوعانش را در برابر حوادث غیر مترقبه در امان نگه دارد.

کد خبر 592999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha