مساجد، بهترین جایگاه برای ترویج تئاتر با مضامین اخلاق انسانی

خبرگزاری شبستان: دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» کشور با اشاره با تشکیل یازدهمین دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» گفت: مساجد، بهترین جایگاه برای ترویج تئاتر با مضامین اخلاق انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، کوروش زارعی، دبیر دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» کشور شب گذشته ( 17 بهمن) در مراسم افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» در مسجد ملا اسماعیل یزد گفت: تئاتر و هنرمند تئاتر رسالتی جز توسعه و بسط اخلاق در جامعه ندارد و باید اخلاق را در جامعه ترویج دهد و هر کاری غیر از آن عبث است.

 

وی افزود: هنر تئاتر، هنر انسانی است و تولید کننده انسان و مخاطب و موضوع آن نیز انسان است و تئاتر چیزی جز انسان ندارد و اگر سینما به غیر از انسان می تواند بپردازد اما تئاتر این امکان را ندارد.

 

دبیر دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» کشور خاطرنشان کرد: بهترین جایگاه برای ترویج اخلاق در جامعه مسجد است و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز تمامی کارهای خود را مسجد می دانند و در این راستا نیز بهترین مکان برای تئاتر و کار هنری در زمینه اخلاق نیز مسجد است.

 

زارعی تصریح کرد: هدف از تاسیس دفتر کشف استعدادهای جوان در حوزه های نمایشی در شهرستان ها و محله ها است و هدف دوم نیز مسجد یک دهه است که جایگاهی برای جوانان ما نیست که ما میخواهیم با انجام این پروژه دوباره در زمینه حضور جوانان در مساجد کار کنیم.

 

وی ادامه داد: هدف سوم ما نیز آشنایی متدینین و مردم با هنر است زیرا معتقدیم که هنر آرامش دهنده روح و روان است که این می تواند بهترین راهکار برای ترویج اخلاق در جامعه باشد.

 

دبیر دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» کشور ادامه داد: « همه چیز باید به سوی مردمی شدن حرکت کند » یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و در تمامی عرصه ها نیز بر آن تاکید دارند و معتقدیم زمانی که کارها مردمی شد ماندگار می شود و ما نیز می خواهیم با کارهای هنری مردمی این ماندگاری را ایجاد کنیم.

 

زارعی گفت: آخرین حضور مردم در فتنه 88 بود که اگر مردم با درایت رهبری حضور پیدا نمی کردند دشمنان ما این انقلاب را از ما می گرفتند که این میزان اثرگذاری مردم را نشان داد که ما می توانیم این اثرگذاری را در بخش های مختلف از جمله تئاتر نیز مشاهده می کنیم.

 

وی افزود: هدف ما تربیت نیروی نسل جوان و تزریق آن به سینما و تئاتر جامعه به صورت حرفه ای است و در کنار آن نیز به تربیت مدیر فرهنگی نیز توجه داریم.

 

دبیر دفتر تئاتر مردمی « بچه های مسجد» کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران ما تربیت شدگان مساجد هستند که ما می توانیم این برنامه ها را در نسل های آینده نیز پرورش دهیم و هنرمندان و مدیران فرهنگی را در آینده از امروز تربیت کنیم.

 

زارعی گفت: استان یزد یازدهمین استان کشور در زمینه تئاتر مسجدی دفتر خود را افتتاح کرد که امیدواریم شاهد رشد و تعالی و گسترش آن در سطح کشور باشیم.

کد خبر 607480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha