هدف از کتابخوانی، فهم و درک و شناخت پیرامون است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به ایجاد ذهنی پویا با ترویج کتابخوانی گفت: هدف از کتابخوانی، فهم و درک و شناخت پیرامون است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (1 اسفند) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی کتاب یزد گفت: ما کتاب و کتابخوانی را از اسلام داریم و تاکید بسیار زیادی بر آن شده است.

 

وی افزود: آنچه که بحث کتابخوانی مطرح می شود  تنها کتابخوانی هدف نیست بله فهم و درک کتاب و کسب دانش و تجارب از پیشینیان و شناخت دنیا و پیرامون است که مجموع آنها ما را به سمت منابعی می کند که به پرسش های ما پاسخ دهد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد:ما در هر زمینه ای هزاران پرسش داریم که یکی از منابع پاسخ دهند کتاب است زیرا فردی که می خواهد مطلبی را بنویسد باید دقت نظر داشته باشد و پاسخگو به سوالات باشد.

 

میرمحمدی تصریح کرد:کتاب پاسخگوی بسیار مستدل و منطقی برای ما است و بهترین دوست برای ما است که ایمان و اعتقاد راسخ را به ما می دهد.

 

وی ادامه داد:ترویج کتاب خوانی از موضوعات مهم دیگر است که باید با فضاسازی و ایجاد انگیزه، مخاطبان را برای کتابخوانی سوق دهیم که در این راستا نیز رسانه ها بسیار می توانند موثر باشند.

 

استاندار یزد گفت:رسانه های دیجیتال نیز میتواند بازویی توانمند در امر ترویج کتابخوانی باشد که ما نیز باید از آن استفاده کنیم.

 

میرمحمدیافزود: نیاز امروز ما به تحول فکری و اندیشه عمیق اعتقادی و رشد پویایی است که امیدواریم با فکر و اندیشه قوی و اخلاق بالا بتوانیم جامعه ای شایسته داشته باشیم.

کد خبر 611167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha