آمادگی اسکان ۶۵ هزار نفر در ایام نوروز توسط آموزش و پرورش یزد

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه ریزی در جهت اسکان مسافران گفت: ما آمادگی اسکان ۶۵ هزار نفر در ایام نوروز توسط آموزش و پرورش یزد را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی دهقان بهابادی، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد امروز (22 اسفند) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: نقش خبرنگاران به عنوان نقش مطالبه گری حقوق و خواسته های مردم است و شعار ما نیز این است که مطالبه گری از مسئولان بایستی به خوبی وجود داشته باشد و در این راستا می توانند زمینه سازی برای تصمیم های درست باشند.

 

وی افزود: انعکاس عملکرد دست گاه ها در جهت ارتقا و بهبود بهره وری به عنوان چشم بینای جامعه و همچنین در نگرش نسبت به آینده تاثیر متفاوتی خواهند داشت.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: خدمات رفاهی، ساماندهی نیروی انسانی، راهبردهای اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش و ارتقای کیفیت از جمله فعالیت های ما در این بخش است که در این راستا بهبود کیفیت در زمینه خدمات آموزشی و سربلندی دانش آموزان را به عنوان هدفی اصلی برای خود انتخاب کرده ایم.

 

دهقان تصریح کرد: ما در حوزه رفاهی در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مراکزی از جمله مرکز رفاه فرهنگیان، خانه معلم، زائر سرای مشهد، مرکز آموزشی رفاهی بافق، خاتم و مرکز درمانی مهریز و اردکان و میبد را داریم.

 

وی افزود: بهسازی تالار فرهنگیان، محوطه سازی آن با هزینه ای بالع بر 20 میلیارد ریال، ایجاد هتل در مجتمع فرهنگیان با هزینه ای بالغ بر 35 میلیارد ریال و ایجاد زائر سرای مشهد مقدس با  پنج هزار متر مربع زیربنا از جمله برنامه های ما در سال جاری بوده است.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای اولین بار آموزش و پرورش استان یزد در جهت تمرکز زدایی و تفویض اختیار هر ناحیه اقدام با واگذاری معرفی نامه وام ها کرده است که در مدارس توسط مدیران مدارس انجام می شود و برنامه داریم که در سال آینده تمامی وام ها توسط مدیران مدارس معرفی شود.

 

دهقان با اشاره به برنامه ریزی در جهت اسکان مسافران نوروزی بیان کرد: ما آمادگی کامل را برای پذیرش مسافران نوروزی از سطح کشور را داریم که شرط اصلی ما نیز حسن خلق و خوش رویی است.

 

وی ادامه داد: 2 هزار و200 کلاس در شهر یزد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است که پیشبینی ما این است که ظرفیت روزانه 25 هزار نفر در روز را داشته باشیم و کل مدت اسکان نیز 65 هزار خانوار و 650 هزار نفر در ایام نوروز داشته باشیم.

 

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: شروع اسکان از 26 اسفندماه است که بخشی از ثبت نام از طریق اینترنتی بوده و بخشی از آن نیز به صورت حضوری انجام می شود.

 

دهقان بیان کرد: تمام تلاش ما در زمینه اقتصاد مقاومتی بوده است که مدیریت منابع مالی، مدیریت بهینه منابع انسانی، جلب مشارکت مردمی اعم از خانواده ها و خیرین و مدیریت بهینه استفاده از فضای آموزشی و ارتقای بهره وری و حمایت از تولیدات داخلی از جمله برنامه های ما در جهت اقتصاد مقاومتی و تعظیم و تکریم معلمان بوده است.

کد خبر 616663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha