برگزاری اولین مجمع استانی « سلامت» در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به توجه ویژه در بخش سلامت در استان یزد گفت: اولین مجمع استانی « سلامت» در استان یزد فردا ۳۱ فروردین در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد امروز ( 30 فروردین) در نشست خبری هفته سلامت در یزد گفت:شعار هفته سلامت امسال « زندگی سالم با نشاط و امید» است که از اول تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت است.

 

وی افزود: برای اولین بار مجمع استانی سلامت برگزار می کنیم که به دنبال مجمع ملی در استان ها برگزار می شود که ما نیز در یزد با تمامی مسئولان این بخش در روز پنجشنبه 31 فروردین در استان یزد برگزار می شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد:هدف از این مجمع بستن میثاق و همدلی و همراهی بین بخشی و درون بخشی است و برنامه های علمیاتی سال 96 نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

لطفی تصریح کرد:مشکل عمده در استان کمبود تحرک است که بسیاری از مشکلات در زمینه سلامت را به دلیل این کمبود بوجود آمده است.

 

وی ادامه داد:برپایی ایستگاه های سلامت، سند تحرک ورزشی در استان یزد، حضور مسئولان علوم پزشکی استان در نماز جمعه و سخنرانی در خصوص هفته سلامت، افتتاحیه مسابقات ورزشی کارکنان شهرستان یزد از جمله برنامه های روز اول این هفته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: در روز دوم نیز زنگ سلامت توسط استاندار یزد و آغاز طرح فلوراید دانش آموزان استان یزد، معدوم سازی مقادیری از مواد غذایی فاسد و همایش « نان سالم» داریم که با حضور مسئولان استانی در یزد برگزار می شود.

 

لطفی تصریح کرد:امسال یکی از مداخلات حوزه بهداشت در خصوص نان و بهداشت نان است که در این راستا نیز دوره های آموزشی برای نانوایان را خواهیم داشت.

 

وی افزود: همایش «سفیران سلامت» دانش آموزی، بازدید خبرنگاران و تور رسانه ای سلامت از خانه بهداشت مهریز، جشنواره تغذیه سلامت از جمله برنامه های دیگر ما در استان یزد است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: در آخرین روز برنامه ها نیز بازدید با امام جمعه استان،برگزاری طرح راهبران سلامت  و آموزش رانندگان تاکسی انجام می شود.

 

لطفی تصریح کرد: ما الان در شهرستان ها نیز برنامه داریم و به طور کلی نیز 230 برنامه استانی و شهرستانی در حیطه های بهداشت، درمان و غذا و دارو داریم.

 

وی ادامه داد:پیش بینی می کنیم که اعضای هیات های علمی و پزشکان و بسیج سلامت تعداد یکصد سخنرانی در مراکز استان ها داشته باشیم تا بتوانی موجی از سواد سلامت در استان داشته باشیم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: سواد سلامت در استان نیازمند ارتقا است که یکی از برنامه ها ارائه برنامه ها و تبیین آنها برای مردم است تا در مدت چند سال ما به بطح بالای سواد سلامت در استان برسیم.

 

لطفی گفت: استان یزد در زمینه چاقی رتبه 14 کشور را دارد که اگر اضافه وزن به آن داده شود آمار بیشتر نیز خواهد شد و پس از آن نیز استان یزد در زمینه فست فود رتبه ششم کشوری دارد که در مردان 18 درصد و زنان نیز چهار درصد است.

 

وی افزود: مصرف روزانه سبزی و میوه رتبه 26 کشور، مصرف مناسب نمک رتبه 13 کشور، فعالیت فیزیکی کم رتبه پنجم کشوری، دیابت رتبه پنجم کشوری داریم که این بسیار مشکل ساز برای مردم است که در آینده با مشکل روبرو می شویم.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:در زنان جز رتبه های اول و در آقایان نیز جز سه استان اول در زمینه سرطان هستیم که بخش مهمی از سرطان در استان به دلیل فشار خون و چربی است.

کد خبر 623387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha