برگزاری انتخابات تمام مکانیزه شورای شهر و روستا در شهرستان های  میبد و اردکان

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره روند برگزاری انتخابات در کشور گفت: انتخابات در شهرستان های اردکان و میبد به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد امروز (11 اردیبهشت) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: انتخابات یکی از مهمترین رویدادها در راستای انقلاب اسلامی است که مردم خود را در این بخش به خوبی نشان می دهند.

 

وی افزود: 18 اردیبهشت ماه اسامی نهایی داوطلبین انتخابات شورای شهر اعلام می شود و پس از آن نیز زمان تبلیغات را خواهیم داشت.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد:  ما در استان 786 شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد 564 شعبه در شهرها و 312 شعبه در روستاها است.

 

طالبی تصریح کرد: از این تعداد 652 شعبه به صورت ثابت و 222 شعبه به صورت سیار فعالیت خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در انتخابات شوراها نیز 836 شعبه اخذ رای داریم که 563 شعبه شهر ی و 273 شعبه نیز روستایی است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد گفت: تفاوت 40 شعبه شوراها و ریاست جمهوری نیز به دلیل ایجاد شعب اخذ رای در روستاهای کمتر از 20 خانوار و آبادی ها است که از مجموع شعب استان تعداد 89 شعبه ویژه خواهران در مناطق پرجمعیت انجام می دهند.

 

طالبی بیان کرد: در شهرهای میبد و اردکان انتخابات تمام مکانیزه در شوراها داریم و 95 درصد این انتخابات به صورت مکانیزه است که 300 صندوق برای آن ها پیشبینی شده و کاملا مکانیزه هستند.

 

وی ادامه داد:40 شعبه مربوط به اردکان و 54 شعبه مربوط به میبد است و براساس پیش بینی حدود 24 هزار نفر کار برگزاری و نظارت و پشتیبانی از انتخابات در سطح استان دارند و کار انتخاب شعب اخذ رای در هیات های اجرایی شهرستان و بخش صورت می گیرد و بر اساس تراکم شعب به صورت هفت و پنج نفره داریم.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد:با قطعیت شعب ما کار برگزاری دوره های آموزشی را در دستور کار داریم که افراد با آگاهی کامل با دستور العمل ها وارد انتخابات می شوند.

 

طالبی بیان کرد: تبلیغات ریاست جمهوری آغاز شده و ما به جز تخلفات اندک که مورد پیگیری شد نسبتا این فضا با آرامش و امنیت پیش می رود و از طرف ستادها آرامش وجود دارد.

 

وی افزود:تعداد ستادها در ریاست جمهوری ما محدودیت نداریم و لی الزاما باید مکان و آدرس ستاد و نام مسئول به فرمانداری ها اعلام شود تا در چریان باشند.

 

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت:در انتخابات شوراها ما محدودیت هایی داریم که از 21 اردیبهشت ماه شروع می شود و فرست محدود است که امیدواریم رعایت شود و در این راستا نیز نصب هرگونه پلاکارد ممنوع است و تنها عکس 100 در 70 بایستی باشد و  بیشتر از آن ممنوع است.

 

طالبی بیان کرد:ستادهای شوراها نیز تنها در هر منطقه یک ستاد بایستی داشته باشند و داوطلبان روستایی نیز تنها یک ستاد می توانند در محل داشته باشند.

 

وی افزود: همراه داشتن شناسنامه الزامی است و کارت ملی نیز به خوبی می تواند زمان را به سرعت برای رای گیری داشته باشد اما اگر کارت ملی وجود نداشته باشد زمان بیشتری برای رای گیری نیاز است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد خاطرنشان کرد: انتخابات  8 صبح جمعه 29 اردیبهشت است و امکان تمدید نیز وجود دارد که ممکن است برای برخی از ساعت تمدید شعب شهری تمدید شود.

 

طالبی بیان کرد: فعالیت تبلیغاتی کارکنان دولت در ساعت اداری ممنوع است و غیر ساعت اداری هیچ منعی وجود ندارد.

کد خبر 625821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha