توجه به کودکان و اطفال اقدامی موثر در جهت پیشگیری است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به کودکان در جامعه گفت: توجه به کودکان و اطفال اقدامی موثر در جهت پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان یزد امروز (2 خرداد) در مراسم افتتاح کارگاه دادرسی ویزه کودکان و نوجوانان گفت: امروز متاسفانه در جهان شاهد خاک و خون کشیده شدن کودکان و نوجوانان بی گناه هستیم و در مقابل نیز سازمان های بین المللی و دولت های مدعی نیز سکوت اختیار کرده اند.

 

وی افزود: عملکرد دولت فعلی آمریکا که صرفا با انگیزه مالی و با وقاحت کامل از رژیم کودک کش و خوش آشام در حمایت علنی از این رژیم است که جای بسی تاسف است.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: امروز سازمان جهانی یونیسف باید برای رهایی کودکان کشورهای عراق، یمن، سوریه، فلستین و کودکان مظلوم و ستمدیده تلاش کنند.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: برای این که یک قانون خوب و مترقی نتیجه بخش باشد بایستی زیرساخت های لازم فراهم شود اما در این زمینه متاسفانه متأسفانه علی رغم گذشت بیش از دو سال از اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید ، قوه مجریه در جهت تأمین امکانات از جمله تأمین اعتبار برای بکارگیری متخصصین مرتبط ، همکاری لازم را با قوه قضائیه نداشته است و دادگستری استانها در این خصوص به شدت در تنگنا هستند .

 

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی نیز بر اساس آموزه های دینی خون به منظور حمایت از کودکان و اطفال با همکاری با یونیسف در تلاش است تا به عنوان ارکان دائمی سازمان ملل همکاری کند.

 

رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: توجه به کودکان و اطفال در جامعه به منظور امری مهم در راستای پیگشری است که میتواند بسیاری از مشکلات آینده را برطرف کند و در این زمینه نیز قدم های موثری بایستی برداشته شود.

 

کد خبر 630807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha