راهپیمایی روز قدس، تجلی نفرت از طاغوت/ به  جوان ناپخته تازه به دوران رسیده می گوییم بچه تر از این حرف ها هستید که جنگ را به ایران بکشانید

خبرگزاری شبستان:اخیرا جوان ناپخته تازه به دوران رسیده که در عربستان به ولیعهدی دست یافته اعلام کرده که ما تهران مذاکره نمی‌کنیم بلکه جنگ را به تهران می‌کشانیم؛ اما باید بگوییم که بچه‌تر از این هستید که چنین توانی داشته باشید.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه روز قدس تهران، در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: مردم ایران در ۹۰۰ شهر کشور با راهپیمایی پرشکوه به اسلام و نظام اسلامی عزت بخشیدند.

 
وی گفت: این راهپیمایی بسیار قابل تجلیل جسم و روحی دارد که جسم آن همین حضور باشکوه شما مردم در سراسر کشور و فریادهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل بود که طنین انداز شد.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: گام‌های شما مردم در راهپیمایی امروز دشمن ستیز و عملی صالح است که خدا به نام ملت ایران ثبت کرد.
 
وی با بیان اینکه روح راهپیمایی امروز در سه محور قابل توصیف است تصریح کرد: اول اینکه جهان اسلام، یکپارچه و یک روح در بدن بیش از یک میلیارد و خورده‌ای مسلمان است.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد: این حقیقت قرآن است که می‌گوید امت اسلامی امت واحده است، چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضو‌ها را نباشد قرار؛ نمی‌توانیم تحمل کنیم که در گوشه‌ای از جهان اسلام، برخی سرزمینشان را به غارت ببرند و ما واکنش نداشته باشیم.
 
خطیب موقت تهران ادامه داد: حداقل واکنش ملت ایران نسبت به ظلم رژیم صهیونیستی همین ابتکار امام راحل است که آخرین جمعه ماه رمضان را بعنوان روز جهانی قدس قرار دادند که در قانون اساسی هم آمده است.
 
وی گفت: نفرت از استکبار و توسعه فرهنگ استکبار ستیزی یکی دیگر از محورهای روح راهپیمایی امروز است و این مسئله یک عنصر سیاسی صرف نیست بلکه در قرآن ۸ بار سخن از طاغوت آمده یعنی آن کس که در طغیان و سرکشی از حد فرا رفته است.
 
آیت الله خاتمی تصریح کرد: امروز استکبار جهانی بی تردید یکی از مصادیق این طاغوت است و همه انبیا مامور مبارزه با طاغوت بودند بنابراین راهپیمایی امروز تجلی نفرت از طاغوت بود.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه در قرآن کریم ۷۲ بار واژه فرعون آمده بنابراین مبارزه با فرعون و استکبار را می‌توان با پیگیری آیات قرآن درک کرد و امروز مبارزه با طاغوت یعنی مرگ بر آمریکا و اسرائیل.
 
وی افزود: نفرت از استکباری که امروز تجلی یافته در دولت استکباری آمریکا است که پنجه در جان مسلمانان جای جای جهان اسلام انداخته و ما می‌بینیم که دریمن، سوریه و بحرین جای پنجه‌های خونین استکبار مشهود است.
 
آیت الله خاتمی از فرهنگ ظلم ستیزی بعنوان یکی دیگر از محورهای روح راهپیمایی امروز یاد کرد و گفت: فرهنگ ظلم ستیزی ریشه در متن مکتب ما دارد و آخرین سفارش‌های حضرت علی (ع) هم این است که با ظالم مبارزه و از مظلوم حمایت کنیم.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: امروز رژیم صهیونیستی و آمریکا نماد استکبار هستند و متاسفانه اذناب آمریکا هم در منطقه خودشان را به این رژیم جعلی متصل کرده اند.
 
وی با اشاره به حرکت‌های نابخردانه ولیعهد جدید عربستان گفت: اخیرا جوان ناپخته تازه به دوران رسیده که در عربستان به ولیعهدی دست یافته اعلام کرده که ما تهران مذاکره نمی‌کنیم بلکه جنگ را به تهران می‌کشانیم؛ اما باید بگوییم که بچه‌تر از این هستید که چنین توانی داشته باشید.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد: صدام که از عربستان قوی‌تر بود و شما تا آخر از وی حمایت کردید نتوانست هیچ غلطی بکند و شما ضعیف‌تر از آن هستید که به حساب بیایید ضمن اینکه امروز مرگ بر آمریکا مترادف با مرگ بر آل سعود است.
 
دهه شصت دهه تثبیت انقلاب بود
 
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: دهه شصت که می‌گوییم مظلوم است به این دلیل است که دهه تثبیت انقلاب بود.
 
آیت الله خاتمی افزود: ۴ مناسبت در هفته آینده داریم که نخستین آن عید سعید فطر است که این عید را پیشاپیش تبریک عرض می‌کنم.
 
وی گفت: ۶ تیر سالگرد سوء قصد به مقام معظم رهبری است که داعش‌های آن روز منافقین به جان این عزیز سوء قصد کردند، اما تقدیر خدا این بود که این ذخیرة الله بماند و پرچمی را که حضرت امام برافراشته بود تکمیل و در اهتزاز نگه دارد.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: همچنین ۷ تیر سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران است که ۷۲ تن به شهادت رسیدند و در راس آن شهید دکتر بهشتی است به همین دلیل است که می‌گوییم دهه شصت مظلوم است، چون این دهه دهه تثبیت انقلاب بود و شهیدان رجایی، باهنر و شهید دکتر بهشتی در این دهه به شهادت رسیدند و همچنین در این دهه به جان مقام معظم رهبری سوء قصد شد.
 
وی افزود: این عزیزان شهید شدند تا ارزش‌های انقلاب نهادینه شود که الحمدلله شد و این ارزش‌های انقلاب اسلامی که امروز داریم این شهیدان با خون خود این ارزش‌ها را تثبیت کردند.
 
آیت الله خاتمی گفت: همچنین هفته قوه قضاییه است که باید این قوه را تقویت کنیم که تقویت این قوه تقویت نظام و دو قوه دیگر است که این تقویت هم درونی و هم بیرونی است که درونی تلاش قضات برای صدور رأی عادلانه و تقویت بیرونی نیز حمایت مردم و همه نهاد‌ها از قوه قضاییه است.
 
عملیات موشکی محور وحدت شد
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود به تحلیل عملیات موشکی اخیر اشاره کرد و گفت: عملیات موشکی محور وحدت شد و همه طیف‌ها و گروه‌ها از این عملیات حمایت کردند.
 
آیت الله خاتمی افزود: این عملیات موشکی لیله القدر است که کاری بزرگ و ستودنی بود.
 
وی گفت: خداوند در قرآن کریم به عنوان منتقم معرفی شده است که این عملیات تجلی صفت منتقم بودن خداوند در قرآن کریم بود که بسیار بجا و مناسب بود و این عملیات موشکی با طرح تحریم ایران در سنای آمریکا بسیار معنادار است و نشان می‌دهد که شما هرچه می‌خواهید ما را تحریم کنید، اما ایران ذره‌ای از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: هرچه قدر می‌خواهید برنامه موشکی را تحریم کنید ما بازهم به اقتدار موشکی خود خواهیم افزود.
 
وی گفت: البته این عملیات موشکی پیامی نیز به رژیم صهیونیستی و اذناب آمریکا در منطقه داشت که برنامه موشکی ایران شعار و شوخی نیست و ما در بحث امنیت کشور با کسی شوخی نمی‌کنیم ضمن اینکه این تن‌ها موشک‌های میان بُرد ماست و خود حدیث مفصل بخوان از موشک‌های دوربُرد ما.
 
آیت الله خاتمی افزود: همچنین فاصله تهدید آقا تا عملیات موشکی ۴ ساعت بیشتر نبود این موضوع نشان می‌دهد که نیروهای مسلح ما همانطور که می‌گویند از تو به یک اشارت از ما به سر دویدن ضمن اینکه نشان اقتدار نیروهای مسلح ماست.
 
وی در ادامه به طرح تحریم مجدد ایران در سنای آمریکا اشاره کرد و گفت: این طرح تحریم اخیر سنای آمریکا قطعا نقض برجام است که هم با جسم و هم با روح برجام (به خصوص با بند ۲۹ برجام)، تناقض دارد و مردم انتظار برخورد قاطع با این عهدشکنی‌ها هستند.
 
آیت الله خاتمی ادامه داد: از ۱۰۰ نفر در سنای آمریکا ۹۸ نفر به این طرح ضد ایرانی رأی دادند اعم از دموکرات و جمهوری خواه و معنایش این است که همه شان سر و ته یک کرباس هستند و دشمن نظام جمهوری اسلامی ایرانند.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن گام به گام جلو می‌آید و وزیر خارجه سابق آمریکا بیش از این گفته بود ما تلاش کرده ایم ایران را در برنامه هسته‌ای به عقب نشینی واداریم و دولت بعدی باید تلاش کند ایران را در برنامه موشکی به عقب نشینی وادار کند که این حرف صریح آمریکایی هاست و مطمئن باشید که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود و ملت ایران در برنامه موشکی مصمم است که ذره‌ای عقب نشینی نخواهد کرد.
 
وی افزود: آن‌ها امروز می‌گویند موشک نداشته باشید فردا می‌گویند تانک و توپ نداشته باشید و پس فردا نیز خواهند گفت: مسلح نباشید و این یعنی نابودی انقلاب؛ ملت ایران تا آخرین نفس، آخرین نفر و قطره خون پای انقلاب ایستاده است.
 
آیت الله خاتمی گفت: بار دیگر این حرکت آمریکایی‌ها این اصل را بر مسند نشاند که دولت آمریکا، دولت غیر قابل اعتمادی است و ملت‌های دنیا این حرف را بشنوند.
 
وی افزود: آمریکایی‌ها بار‌ها اعلام کردند که سیاست ما حمایت از عناصر داخل کشور است که به تغییر مسالمت آمیز منجر شود شما در این ۳۸ سال در پی تغییر نظام هستید، اما این خواب هایی که آقایان می‌بینند تاکنون تعبیر نشده و تعبیر نیز نخواهد شد.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: روانشناسی ملت ما نشان دهنده نفرت از سلطه گر است و در این خصوص اصولگرا و اصلاح طلب ندارد.
 
وی افزود: به حمد الله همه این اظهارات مداخله آمیز را محکوم کردند و فقط باید در رویکرد‌ها تغییر حاصل شود و برخی‌ها طوری حرف نزنند و یا طوری عمل نکنند که آمریکایی‌ها امیدوار شوند.
 
آیت الله خاتمی گفت: در این ۳۸ سال کی شما در پی تغییر نظام نبودید، و با اهانت به مقدسات، فعال کردن شکاف‌های قومی، هدف قرار دادن اصل ولایت فقیه و زیر سوال بردن کارآمدی نظام از جمله کارهایی است که برای تغییر از درون انجام دادید، اما تاکنون ناکام مانده اید و ناکام نیز خواهید ماند.
کد خبر 637551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha