قشون کشی کویت برای دفاع از مبارک

10 وکیل کویتی به وکلای داوطلب دفاع از حسنی مبارک در این کشور پیوستند تا این جمع را به 1700 وکیل برساند و قرار است از این جمع 50 وکیل زبردست را برای دفاع از مبارک برگزینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یک گروه از وکلای کویتی متشکل از 10 نفر برای دفاع از "حسنی مبارک" رئیس جمهوری مخلوع مصر داوطلب می شوند تا تعداد وکلای داوطلب برای دفاع از مبارک به یک هزار و 700 وکیل برسد.
 

این در حالی است مردم مصر از این اقدام کویت برای دفاع از رئیس جمهوری پیشین مصر که مرتکب جنایات علیه ملتش شده است، به خشم آمده اند.

وکلای کویتی قرار است 50 وکیل را انتخاب کنند تا به دفاع از جرایم مبارک بپردازد. هیئت داوران دادگاه مصر با ورود 50 وکیل به سالن دادگاه موافقت کرده اند؛ به همین دلیل قرار است در سومین جلسه دادگاه رئیس جمهوری پیشین مصر در دادگاه جنایی که دوشنبه در مقر اکادمی پلیس برگزار می شود، حاضر شوند.

یسری عبدالرزاق، رئیس داوطلب هیئت دفاع برای دفاع از مبارک گفت: مجوز ورود وکلای کویتی به ریاست فیصل العتیبی را از رئیس دادگاه استیناف قاهره که ریاست دادگاه مبارک را برعهده دارد، اخذ کردیم.

عبدالرزاق افزود: مصاحبه مطبوعاتی به زودی پس از رسیدن این هیئت کویتی با حضور العتیبی برای تشریح دلایل برعهده گرفتن وکلالت مبارک برگزار خواهد شد.

احمد رفعت، رئیس دادگاه مسئله رسیدگی به دادگاه حسنی مبارک و فرزندانش علاء و جمال و "حسین سالم" تاجر فراری را پس از پیوستن "حبیب العادلی" وزیر کشور پیشین و شش معاونش که در تحریک کشتار تظاهرکنندگان در پنجم سپتامبر دست داشتند، موکول کرد.

این دادگاه قصد دارد که پخش تلویزیونی رویدادهای جلسات محاکمه را به منظور حفظ منافع عمومی متوقف کند.

تحلیلگران معتقدند که روابط محکمی میان کویت و خاندان مبارک وجود دارد و این قدردانی کویت برای حمایت است که مصر درسال 1990 پس از جنگ عراق علیه کویت انجام داد و چه بسا این مسئله یکی از دلایل دفاع از زئیس جمهوری پیشین مصر باشد.

پایان پیام/
 

کد خبر 63788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha