شکی در واجب بودن نماز جمعه وجود ندارد/ شکوه و عظمت نماز جمعه دشمنان را ناکام می کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با بیان اینکه شکی در واجب بودن نماز جمعه وجود ندارد، گفت: شکوه و عظمت نماز جمعه دشمنان را ناکام می کند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز (6 مرداد) در خطبه های نماز جمعه شهر یزد اظهار داشت: خداوند متعال، انبیای مرسلین، ائمه اطهار(ع) و همه بزرگان در طول تاریخ زندگانی بشر این توصیه را به بشر داشتند که مسیر زندگی را بر اساس تقوا، رضایت خدا و پرهیز از مخالفت پروردگان بنا کنیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: گناه و مخالفت خدای متعال، ما را از کانون رحمت و عظمت الهی دورمی کند و هرچه از معدن عظمت و کانون رحمت خدایی دور باشیم، جنبه حیوانی ما بدتر می شود و در دره های شقاوت و بدبختی سقوط می کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در مقابل اگر اطاعت خدا کنیم و مراقب اعمال و رفتارمان باشیم، در هر عملی که انجام می دهیم، قدمی به سوی خداوند متعال نزدیک می شویم.

وی نزدیک شدن به خدا را نزدیک شدن به دریای رحمت، ابدیت سعادتمندی و عظمت دانست و گفت: ما از سوی خدا آمدیم و به سوی او برگشت داریم به همین دلیل باید سعی کنیم هرچه بیشتر قرب الهی را کسب نماییم.

ناصری یزدی گفت: پیامبر(ص) می فرماید که من از امتم نسبت به ایجاد چند چیز می ترسم و اگر این موارد در امت من به وجود آید حتما این موارد سعادت را برای انسان رقم نمی زند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ادامه داد: پیامبر(ص) می فرماید من می ترسم روزی بیاید که شما نسبت به دین، اعتقادتان، خدایتان، عمل به دستورات خدا بی توجه باشید، دین را سبک بشمارید و آن را در زندگی کم رنگ دانسته و مشغولیات به دنیا شما را از خداشناسی و تبلیغ و ترویج دین دور کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما الان می‌بینیم چیزی که پیامبر از آن ترس داشته در حال اتفاق افتادن است، گفت: نه در مراکز آموزشی و فرهنگی ما و نه در مدارس به دین توجه خاصی نمی شود و تنها به درس و خواندن و نوشتن حساس هستیم ولی نسبت به دین و تربیت دینی آنها هیچ توجهی نداریم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: ما باید نسبت به دین و ترویج آن در جامعه توجه ویژه داشته باشیم و دین را سبک نشماریم، همه فضاهای ما باید نسبت به دین، حرکت هایی که در اجتماع داریم و حتی شادمانی هایی که گاهی می خواهیم داشته باشیم به دور از گناه باشد.

وی گفت: اگر خدای ناکرده دین در حال کم رنگ شده در خانه و خانواده ها است و فضاهای مجازی در حال دور کردن جامعه به ویژه جوانان از تربیت دینی هستند، ما باید آنها را هدایت کنیم.

وی افزود: موضوع دومی که پیامبر(ص) از آن اذعان ترس کردند این است که منصب ها و ریاست ها در امت من فروشی شود و زیربنای همه چیز در این جامعه دنیایی شود و افراد برای اینکه بتوانند پست و منصبی را کسب کنند، پول خرج کنند و این وظیفه و تکلیف الهی را با امور مادی و دنیای مخلوط کند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: سومین موضوع هم قطع رحم است که پیامبر از آن یاد کردند و فرمودند که من می ترسم این اتفاق در بین امت من بیفتد، قوی ترین قطع صله رحم بین پدر و مادر و اولاد و اقوام نزدیک است.

وی افزود: متاسفانه الان اعضای خانواده می خواهند از هم دیگر جدا زندگی کنند و تنهایی را بیشتر می پسندند، خیلی از افراد هم که در کنار هم هستند فقط به موبایلهایشان توجه دارند و اصلا ارتباطی با یکدیگر ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بیان کرد: این که افراد از همدیگر جدا باشند سبب می شود که کمک کردن ها کم رنگ شود و افراد جامعه به فکر یکدیگر نباشد.

ناصری یزدی گفت: موضوع بعدی که پیامبر(ص) می فرمایند این است که من می ترسم شما قرآن را با آلات موسیقی مخلوط کنید و به معنا و مفاهیم آن توجه نکرده و اقدام به قرائت قرآن با آلات موسیقی نمایید.

وی ادامه داد: همچنین پیامبر(ص) می فرماید من می ترسم که در دنیای شما انسانها به حق و حقوق خود نرسند و پست ها و مسئولیت ها به دلیل رفاقت ها به کسانی داده شود که صلاحیت ندارند و آن دسته افرادی که صلاحیت و شایستگی دارند به دلیل نداشتن رفاقت و ارتباط ها کنار گذاشته شوند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ما هم باید نسبت به این نگرانی های نبی مکرم اسلام واهمه داشته باشیم و نگذاریم که خدای ناکرده چنین مواردی در جامعه ما گسترش پیدا کند و به وجود آید.

وی با بیان اینکه روایت داریم در هفته 35 نماز واجب داریم که یکی از آنها واجب است به جماعت خوانده شود، گفت: نماز جمعه واجب است و هیچ شرطی در آن وجود ندارد و بر تمام مسلمانان واجب شده است.

ناصری یزدی تصریح کرد: تنها نمازی که واجب است به جماعت خوانده شود نماز جمعه است و حتما باید این نماز را با شور برگزار کنیم چرا که خداوند متعال برای آن ارزش بسیار زیادی قرار داده است.

 

کد خبر 644882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha