سهامداری بیش از ۴۲ هزار نفر در شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر در سطح کشور سهامدار شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا رضایی نژاد، مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد امروز (25 مرداد) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: تفکر ما به صورت تعاونی است به نحوی که سعی کرده ایم با این تفکر بیش از 21 سال فعالیت خود را ادامه دهیم.

 

وی افزود: امروز دنیا به سمت انرژی خورشیدی در حال حرکت است و ما نیز در سطح کشور از ظرفیت انرژی خورشیدی استفاده می کنیم و برنامه ریزی در جهت افزایش این استفاده در سطح کشور داریم.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد خاطرنشان کرد: ما در بحث تعاونی به بخش تعاونی تامین نیاز توجه داشته ایم  به نحوی که با مشارکت زمینه را برای ایجاد انرژی های خورشیدی ایجاد می کنیم.

 

رضایی نژاد تصریح کرد: راه اندازی شتاب دهنده، افتتاح سردخانه با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال، خرید سه قطار مسیر یزد به تهران از جمل فعالیت های ما بوده است.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم یزد به عنوان مرکز ترانزیت کالای کشور و قطب اقتصادی تبدیل شود که در این راستا بایستی رفت و آمد نیز به استان افزایش  پیدا کند که در این راستا نیز ما با خرید قطار، افزایش حرکت های هواپیما به یزد از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: راه اندازی کاغذ سنگی نیز به عنوان پروژه مهم ما بوده است که امیدواریم در جامعه رواج پیدا کند.

 

رضایی نژاد بیان کرد: کشور از اقتصاد تورمی به بهره وری در حال حرکت است که ما برای مدیران خود دوره های آموزشی برای روش های جدید مدیریتی دی بی ای برگزار کرده ایم.

 

وی افزود: یکی از معضلات امروز در زمینه سودهای بانکی است زیرا با توجه به میزان سود سپرده های بانکی بایستی شاهد کاهش سود باشیم تا سرمایه گذاران پول های خود را به سمت تولید سوق دهند.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: پیشگامان به عنوان یک سرمایه دار تعاونی است که 42 هزار نفر سهامدار آن هستند و معتقدیم  که الان مقداری به علت عملکرد اشتباه برخی از افراد در تعاونی ها جایگاه واقعی را ندارند اما امیدواریم با شرایط جدید در خصوص ساماندهی اقتصادی، شاهد شکوفایی اقتصادی باشیم.

 

رضایی نژاد افزود: ما حدود 60 درصد سرمایه گذاری فعلی ما در زمینه مخابرات است که فیبر نوری از عمان تا چابهار از جمله این طرح ها است.

 

وی ادامه داد: ما براساس کارشناسی سرمایه ای 15 تا 20 هزار میلیارد ریال سرمایه داریم و تعهد ما به مردم نزدیک به 6 هزار میلیارد ریال است.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد خاطرنشان کرد: ایجاد قطار بندر خشک و ایجاد مجتمع فرهنگی، ورزشی و توریستی به عنوان ایده ای برای ما است که امیدواریم بتوانیم در سال های آینده آن را برنامه ریزی کنیم.

 

رضایی نژاد تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در ورزش هزینه های بالای آن در حرفه ای شدن است که هیچ گونه درآمدی برای ما ندارد و در این زمینه سعی کرده ایم تا ورود به همه ورزشی نداشته باشیم و در پایه برخی از رشته ها را ورود کرده ایم.

 

وی ادامه داد: ما به دنبال سرمایه گذاری های زمان بر نمی توانیم باشیم زیرا سرمایه گذران خرد کمتر صبر دارند و درخواست سوددهی دارند.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: ما به پروژهایی وارد می شویم که پس از دو سال حداقل 60 درصد ارزش افزوده داشته باشد و با بررسی ورود پیدا می کنیم زیرا سرمایه های خرد به ارزش افزوده خود توجه دارند.

 

رضایی نژاد بیان کرد: بندر خشک 700 هکتار زمین دارد که منطقه گمرکی و سردخانه و حمل و نقل آن آماده شده است و فکر می کنیم تا دو سال آینده نزدیک به یک هزار و 500 نفر را اشتغال زایی کنیم.

 

وی افزود: جهانی شدن به معنی آن است که بایستی تفکر جهانی در آن حاکم باشد زیرا مبنای مقایسه آن با شهرهای جهانی دیگر است و ما در این راستا باید با فرهنگ جهانی شدن گام برداریم.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد گفت: ما در برخی از فعالیت ها به عنوان ریسک وارد می شویم که ممکن است برخی از آنها  سد دهی داشته باشد اما ما بیشتر به دنبال پیدا کردن سرمایه گذاری های درآمدزا و مفید هستیم.

 

کد خبر 649322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha