دین انسان را به حیات واقعی هدایت می‌کند

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین به انسان حیات می‌دهد، گفت: هدف از رسالت پیامبران تشویق انسان‌ها برای رسیدن به حیات واقعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، در دومین شب عزاداری امام حسین(ع) در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: انسان اگر از نیازهای فطری خود آگاهی یابد راحت‌تر به این مهم که به خداوند نیاز دارد پی خواهد برد.

وی افزود: در آموزش دین ابتدا باید معرفت به نفس را تعلیم داد تا انسان بداند کیست، انسان اگر خود را بشناسد به معرفت الله دست می‌یابد.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه با اشاره به اینکه در آموزش دینی برای اثبات وجود خداوند لازم است ابتدا انسان خداوند را با اوصاف و افعالش بشناسد، اظهار داشت: اگر انسان خداوند را بشناسد خود مدافع حق می‌شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در علم کلام اگر به جای اثبات وجود معاد به توصیف حالات روز قیامت پرداخته شود تاثیر گذارتر خواهد بود چرا که در قرآن نیز اوصاف الهی و معاد بیشتر بیان شده است بنابراین در آموزش‌های دینی باید خداوند متعال و معاد درست توضیح داده ‌شود.

این استاد دانشگاه با تاکید براینکه در آموزش‌های دینی به جای اثبات جایگاه امامت لازم است ابتدا به نقش امامت در زندگی فردی و اجتماعی توجه شود، گفت: در آموزش‌های دینی ابتدا باید حس نیاز انسان‌ها به وجود خداوند، داشتن امام معصوم و معاد بیدار شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی آموزشی ابتدا باید انسان مخاطب دین را شناخت و بعد برای او برنامه‌ریزی کرد، عنوان داشت: دغدغه دین باز کردن تفکر انسان است. بیدار کردن نیاز بشر در دیندار کردن آنان نقش بسیار کلیدی دارد بنابراین اگر قبل از معرفی خداوند از نیاز انسان سخن به میان بیاید حتی غربی‌ها نیز به دین گرایش پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام پناهیان درباره موثرترین موضوع حیات بشر، گفت: انسان به شدت به حیات علاقه دارد بنابراین سخن از حیات ابدی برای مردم شیرین است خداوند در قرآن کریم انسان را به داشتن حیات ابدی تشویق می‌کند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز مدارس باید دانش آموزان را با حیات واقعی آشنا کنند تا به سطح نازل انسانیت راضی نشود چرا که حیات برتر انسان را زنده می‌کند.

این استاد دانشگاه در پایان با بیان اینکه دین به انسان حیات می‌دهد، خاطر نشان کرد: هدف از رسالت پیامبران تشویق انسان‌ها برای رسیدن به حیات واقعی است.

کد خبر 657537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha