تقدیر از نابینایان موفق و نمونه استان مرکزی

خبرگزاری شبستان: همزمان با گرامیداشت روز عصای سفید با حضور مسئولان بهزیستی از نابینایان موفق و نمونه استان مرکزی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، به مناسبت گرامیداشت روز عصای سفید در مراسمی مدیر کل بهزیستی و جمعی از معاونین و مسئولان این سازمان با حضور در منزل نابینایان موفق و نخبه استان مرکزی از آنان با اهدا لوح و هدایایی تقدیر کردند.

 

فریبا نورزی، معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر مناسب سازی و ایجاد فضای مناسب برای معلولان به ویژه نابینایان به عنوان شهروندان این جامعه گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار نابینا تحت پوشش خدمات و حمایت های بهزیستی استان مرکزی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد یک هزار نفر خانم هستند، افزود: نزدیک به دو هزار نفر این عزیزان نیز آقایان هستند که نیازمند ارایه خدمات و رسیدگی بیشتر و ارایه خدمات توانبخشی هستند.

 

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های پیش بینی شده به منظور گرامیداشت روز عصای سفید اشاره کرد و گفت: با همکاری های انجام شده با انجمن نابینایان جشنواره غذا و همچنین نمایشگاه دستاوردهای نابینایان به نفع خود این عزیزان برپا شد.

 

نوروزی درخواست از شورای اداری برای شناسایی معلولان نابینا در ادارات و تقدیر از آنان، بازدید و دلجویی مدیران ارشد استان از خانواده های داری معلول نابینا و مناسب سازی برای زندگی هر چه بهتر این عزیزان از دیگر کارهای انجام شده در این راستا بوده است.

 

وی با اشاره به وجود نابینایان نخبه در بخش های ورزشی، تحصیلی و شغلی افزود: این عزیزان در عرصه های مختلف همچون دیگر افراد جامعه پیشتاز هستند و معلولیت آنها محدودیت برایشان نیست.

 

 

کد خبر 662850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha