آغاز فعالیت کمیسیون های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد

خبرگزاری شبستان: هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با فعالیت کمیسیون های تخصصی در تبریز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در مراسم آغاز به کار سخنانی کمیسیون‌های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد شمال‌غرب در تبریز اظهار داشت: قرار است کمیسیون ها در دو نوبت صبح و عصر به فعالیت پرداخته و فردا در اختتامیه گزارش جمع بندی در مصلای اعظم قرائت می شود.
وی با بیان این‌که کمیسیون های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی فعالیت خود را پیگیری می کنند، خاطرنشان کرد: کمیسیون های تخصصی امروز با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: مخبر کمیسیون های تخصصی پس از اتمام جلسات، فردا در جلسه عمومی اجلاسیه علمای بلاد نتایج را اعلام می کند، ضمن این‌که پیش نویسی برای کار کمیسیون های تخصصی اجلاسیه علمای بلاد تدوین شده، اما از نظرات نهایی علمای برجسته منطقه و کشور نیز استفاده خواهد شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: آیت الله مقتدایی رئیس کمیسیون حوزه و روحانیت، آیت الله نمازی، رئیس کمیسیون فرهنگی و تبلیغی و حجت الاسلام و المسلمین رجبی رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از دقایقی پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
وی افزود: کمیسیون فرهنگی مباحث مربوط به تبلیغ، احکام و حمایت از فرهنک اصیل مردم و اصلاح فرهنگ نامناسب منطقه شمال غرب پرداخته و کمیسیون حوزه و روحانیت نیز دغدغه‌های حوزه‌های علمیه، تقویت بنیه علمی و آموزشی، شناخت ظرفیت جوانان این استان و مسائل معیشتی طلاب حوزه‌های علمیه را بررسی می‌کند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این‌که کمیسیون سیاسی نیز مسایل اجتماعی، سیاسی، شبهات القایی و عرفان‌های کاذب را بررسی خواهد کرد، تصریح کرد: ائمه جمعه، اساتید حوزوی، فضلا و علمای سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل در تبریز حضور دارند.
وی با بیان این‌که همایش اصلی پس از پایان فعالیت کمیسیون های تخصصی و جمع‌بندی مباحث، فردا در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز کمیسیون‌های سه گانه با ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و اساتید حوزه‌ علمیه آذربایجان‌ مسائل حوزه و روحانیت، مسائل سیاسی، اجتماعی و تبلیغی را بررسی می‌کنند.

 

کد خبر 663390

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha