آغاز فاز اول پروژه بانوان انتظار در تبریز

خبرگزاری شبستان: مسؤول دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی از آغاز فاز اول پروژه بانوان انتظار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، داود خدایی با اعلام این خبر گفت: پروژه فوق در موضوع مصاحبه با همسران آزادگان می باشد و قرار است در سال جاری با 5 تن از همسران آزادگان مصاحبه و پیاده سازی شود.
وی ادامه داد: در این راستا با همسر آزاده شاهرخ آسیم در سارب مصاحبه شده است.
خدایی تصریح کرد: آسیم 10 سال در اردوگاه های مختلف رژیم بعثی عراق در اسارت بود و 15 روز قبل از انجام مصاحبه دار فانی را وادع گفت.
وی ادامه داد: زنان بودند که در موقع اعزام نیروها به جبهه به دعا و نیایش پرداخته و هنگام بازگشت رزمندگان نیز به استقبال آنها شتافته و از کشته شدگان تجلیل کرده و کانون خانواده را در خلال غیبت شوهرانشان گرم و با محبت نگه داشته‌اند.
خدایی اضافه کرد: زنان و به خصوص مادران، همسران، خواهران و دختران شهدا، جانبازان و اسرا، نقش به سزایی در ترویج ارزش‏ها و فرهنگ روزهای آتش و خون دارند.
وی با تاکید بر اینکه انتشار نامه‏های خانواده رزمندگان در آن روزها، سخنرانی‏ها، مراسم یادبود و... همگی در بزرگداشت یاد آن روزها اثرگذار می‏باشند، گفت: پروژه بانوان انتظار نیز در همین راستا آغاز شده و هدفش ارج نهادن به رشادتهای بانوان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی می باشد.
گفتنی است، پروژه بانوان انتظار توسط دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری حوزه هنری استان و با مشارکت موسسه پیام آزادگان استان انجام می گیرد.

 

کد خبر 667376

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha