زائران اربعین، عظمت این واقعه را به جهانیان معرفی کردند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ‌‌زائران اربعین امام حسین(ع) با حرکت میلیونی خود، عظمت این واقعه را به جهانیان معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز (19 آبان) در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد که با حضور پرشور مردم در مسجد ملا اسماعیل یزد برگزار شد، با دعوت به تقوای الهی و دوری از گناهان و نافرمانی خداوند متعال، ‌ با اشاره به آیه اول سوره انبیا که می فرماید "‌‌‌اقْتَرَبَ لِلنَّاسِ حِسَابُهُمْ وَهُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ"، اظهار داشت: این آیه تاکید می کند که حتما روز معاد اتفاق می افتد و آن هم خیلی دور نیست و همه ما در برابر گفتار و اعمالمان باید حتما حساب پس بدهیم.

وی تصریح کرد: خداوند متعال می فرماید حساب به مردم نزدیک می شود، ولی متاسفانه مردم یادشان نیست و از حساب و دیدبانی خداوند غفلت می کنند.

امام جمعه یزد غفلت ها را به دونوع دانست و گفت: نوع اول آن دسته از غفلت هایی است که انسان دچار آن می شود ولی پس از اینکه نسبت به غفلت خود آگاه شد، باز می گردد، این چنین غفلت هایی بد هست ولی خداوند هم نسبت به آنها گذشت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: دسته دوم از غفلت ها، آن مواردی است که انسانها می شنوند ولی حرف خدا را قبول نمی کنند و از روی عمد اغراض می ورزند و این مواردی است که قلوب آنها با بی توجهی آغشته شده و دچار عذاب می شوند و علاوه بر اینکه به خودشان ضربه می زنند، جامعه را هم دچار خسران می کنند.

ناصری یزدی تصریح کرد: غلفتی که شخص غافل نمی خواهد بیدار شود در حقیقت انحراف و اعراض است و این افراد زمانی دست از غفلت و غرض ورزی خود بر می دارند که دیگر هیچ کاری نمی توان انجام داد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه خلقت انسان بدون هدف نیست و تمام کارهایی که در این دنیا انجام می شود با حساب و کتاب است، عنوان کرد: همه چیز پیش خداوند متعال حساب دارد و تمام صحبت ها و اعمالی که انسانها دارند نوشته می شود.

وی به پیاده روی عظیم و میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: این سیل عظیم جمعیت پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، با این حرکت خود نشان دادند که پیرو واقعی امام حسین(ع) هستند و کنگره عظیم اربعین را به جهانیان معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ثمرات این پیاده روی ها، هم منافع شخصی، اجتماعی و هم منافع اسلامی و جهانی به دنبال دارد و همه این منفعت ها را در این پیاده روی ها می توان به خوبی دید.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: انسان در این سفر یک عبادتی انجام می دهد و دستور خداوند متعال را انجام می دهد و حمایت از امام حسین(ع) را دارد، علاوه بر اینکه در هر قدم ثواب و کمالات زیادی برای خود کسب می کند و همه اینها برای انسان منفعت های شخصی بسیار ارزشمندی است.

 

کد خبر 668382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha