هنرمندی امام جمعه‌ تبریز در حمایت از هنرمندان

خبرگزاری شبستان: تبریز چند ماهی است که به برکت وجود امام جمعه خود شاهد اتفاقات مبارکی است که بدون شک آینده‌ خوبی را برای این مرز و بوم رقم خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از دفتر انجمن ادبی تبریز، تکریم چهره‌های نوجوان و جوان قرآنی و فرهنگی استان ضمن آنکه ارزش‌گذاری به کوشش‌های فعالان این حوزه می‌تواند باشد، خود از بهترین و مؤثرترین شیوه‌ها در تحکیم مبانی دینی و فرهنگی و تداوم بخشیدن به ارزش‌ها و هنجارهای قابل احترام ملت صاحب فرهنگ ایران و نیز تمهید بستری مناسب جهت شناسایی و توسعه ظرفیت‌های محقق و بالقوه در استان محسوب می‌شود.

آذربایجان همواره در طول تاریخ سرشار از تولد، نشو و نما و نقش‌آفرینی هنرمندان و بزرگانی است که در بالندگی هویت و فرهنگ ایران اسلامی کوشیده و افتخارات فراوانی آفریده‌اند.

فرهیختگانی که هر کدام گنجینه‌ خرد،دانش و هنر و آیینه‌ کرامت‌ها و فضیلت‌ها بوده و هستند و صد البته که شناسایی و معرفی این استعدادها به جامعه، خود نیازمند حضور و ظهور هنرمندانه‌ حاکمان و سیاست‌گذارانی است که امروز تبریز به لطف الهی از این نعمت برخوردار است.

جوانان و نوجوانان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌های ملی ایرن اسلامی محسوب می‌شوند و شناخت و شناساندن و قدر دانستن ذوق و هنر آنان، سینه‌ای سترگ و عزمی عظیم می‌طلبد که امام جمعه فرهیخته تبریز هنرمندانه این حرکت را آغاز کرده و بدون شک سربازانی با عزم راسخ و ارزشمدار برای نظام جمهوری اسلامی تربیت می‌کند که ثمرات این حرکت فرهنگی تبریز را بالنده‌تر خواهد کرد.

 با توجه به اینکه تبریز به عنوان یکی از پایگاه‌های مهم ادبی و هنری در ایران است که با دیرینه‌ای تاریخی نقش اساسی در شکل‌گیری مکاتب هنری و ادبی مختلف داشته است همچنین با عنایت به این موضوع که  امروز نیز کم نیست از هنرمندان پیر و جوانی که هر یک با علم و عمل خود این دیرینه تاریخی را تداوم بخشیده‌اند و زنده نگه داشته‌اند، حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر خود نشانگر خوش‌فکری و  هنرمندی نماینده‌ مقام عظمای ولایت حجت‌الاسلام دکتر آل‌هاشم است و بدون شک انگیزه‌ جوانان و نوجوانان را برای قرار گرفتن در مسیر فرهنگ و هنر ارزشی تقویت می‌کند.

تقدیر امام جمعه‌ تبریز در بین‌الصلاتین نماز جمعه‌ این هفته از رویش نسل چهارم انقلاب، امیرحسین دوست‌زاده شاعر 12 ساله‌ تبریزی که در ویژه برنامه ادبی بغض واژه‌ حوزه‌ هنری استان  با شعری برای کودکان یمن خوش درخشیده‌ بود حرکتی مبارک و شایان تقدیر است که نه تنها انگیزه‌ نوجوانان این مرز و بوم را برای آفرینش آثاری با محوریت دینی و انقلاب افزایش می‌دهد بلکه تاکیدی بر جایگاه واقعی و تاثیرگذار نماز جمعه است.

کد خبر 668869

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha