برگزاری « جشنواره ملی نقاشی، خط » به میزبانی یزد

خبرگزاری شبستان: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: « جشنواره ملی نقاشی، خط » به میزبانی یزد برگزار می شود.

علی غیاثی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری « جشنواره ملی نقاشی، خط» به میزبانی یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: « جشنواره ملی نقاشی، خط» با هدف  ترویج فرهنگ کلام الهی، گسترش فعالیت های قرآنی با موضوع قرآن و عترت، استفاده از ابزار هنر در راستای فعالیت های قرآنی، تجلیل از پدیدآورندگان کلام الهی به میزبانی یزد برگزار می شود.

 

وی افزود: فراخوان این جشنواره در آبان ماه ارائه شده است و  در راستای موضوعات اسما الحسنی ، سیره ائمه اطهار(ع)، امر به معروف و نهی از منکر،  برادری و مساوات، وحدت، خانواده، صلح جهانی، نماز، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه‌های قرآنی این جشنواره آغاز به کار کرده است.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 12 بهمن ماه است که علاقمندان می توانند در رشته های غیررقابتی، رقابتی و ویژه میتوانند آثار خود را ارسال کنند.

 

غیاثی ادامه داد: جوایز این دوره از مسابقات شامل 30 میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره، 25 میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره و 20 میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس است که به نفرات اول تا سوم این جشنواره اهدا می شود و علاوه بر این نیز به پنج هنرمند برگزیده نیز هر کدام 10میلیون ریال همراه با لوح تقدیر اهدا می شود.

 

وی گفت در این راستا به منظور ارائه آثار دریافتی این دبیرخانه نمایشگاهی از 17 تا 24 اسفندماه در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد برگزار می شود که علاقمندان میتوانند جهت مشاهده آثار به این مکان مراجعه کنند.

 

کد خبر 670582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha