همایش بزرگداشت علامه جعفری در تبریز آغاز شد

خبرگزاری شبستان: همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری(ره) با نگرش تخصصی به اندیشه های فلسفی آن عالم وارسته در تبریز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمدعلی کی‌نژاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بزرگداشت علامه جعفری که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: ابعاد شخصیت علمی علامه هنوز شناخته نشده است.
وی با بیان این‌که برپایی چنین همایش هایی، شخصیت علامه جعفری را از غربت خارج می کند، افزود: جامعیت علمی علامه جعفری بایستی شناسانده شود، انتظار داریم حوزه های علمیه و دانشگاه های استان افکار و اندیشه ها و نظریات علامه جعفری در ابواب مختلف را در همایش هایی جداگانه مورد بررسی قرار دهند.
همچنین حجت الاسلام رحیم شاهدی، دبیر علمی کنگره بزرگداشت علامه جعفری در سخنانی با بیان این‌که 104 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، اظهار داشت: با ارزیابی هیأت داوران؛ 54 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد، 27 مقاله علمی پژوهشی، 17 مقاله علمی ترویجی و بقیه علمی تخصصی هستند.
وی با بیان این‌که 5 پایان نامه‌ برگزیده نیز که مرتبط با زندگانی، سیره، اندیشه‌ها، نظریات و آثار علامه جعفری است؛ مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، گفت: بزرگترین افتخار همایش حضور در محضر مقام معظم رهبری بود که ایشان خوشحالی از صمیم دل نسبت به برگزاری این کنگره داشتند.
بنابر این گزارش، همایش ملی بزرگداشت مقام علمی و معنوی علامه جعفری(ره) طی امروز و فردا در چهار محور «معرفت شناسی»، «فلسفه هنر»، «علم و دین» و «فلسفه حقوق بشر» با حضور اندیشمندان برجسته حوزه و دانشگاه در تبریز برگزار می شود.

 

کد خبر 671278

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha