مساجد نقش شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی در دوران دفاع مقدس را داشت

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد نقش شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی در دوران دفاع مقدس را داشت و توانست خاطره ماندگاری را در اذهان عمومی مردم برجای بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل امروز (8 آذرماه) در گردهمایی گروه های مردم نهاد فعال د حوزه دفاع مقدس استان اردبیل گفت: کارکرد مساجد در دوران دفاع مقدس نقش حیاتی بود و توانست در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت بی بدیلی را برجای گذارد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین ره آورد مساجد در دوران دفاع مقدس ایجاد وحدت در بین اقشار مختلف مردم برای مقابله با دشمنان بود، تصریح کرد: مساجد نقش شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی در دوران دفاع مقدس را داشت و توانست خاطره ماندگاری را در اذهان عمومی مردم برجای بگذارد.

 

سقا با اعلام این مطلب که بصیرت افزایی و انگیزه دهی از دیگر کارکردهای مساجد در دوران دفاع مقدس بود، ادامه داد: نقش تربیتی مساجد از دیگر کارکردها بود که امروز نیز شاهد همین تربیت همچون شهید مدافع حرم محسن حججی هستیم و این را مدیون مساجد هستیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اکثر بچه های مساجد در بحرانی ترین شرایط کشور در صحنه ها حضور داشته اند و حماسه های ماندگار را ایفا کرده اند، اظهار داشت: بیش از 500 کانون به همت فعالان مساجد در استان اردبیل به ویژه در مناطق روستایی، محروم و دور افتاده تشکیل شده و فعالیت های فرهنگی و قرآن دارند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با بیان این مطلب که مشارکت اعضای کانون های مساجد در زمینه برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در کاروان راهیان نور، تشکیل هسته های پژوهشی سیره شناسی شهدا کارنامه خوبی داشته اند، خاطر نشان کرد: مسابقه های قرآنی و برنامه های فرهنگی کانون ها مزین به نام شهدای استان هستند و این تجلیل از خانواده شهدا است.

 

سقاء، ‌یادآور شد: تولید محتوا در شبکه های اجتماعی و کلیپ شهدا از مهمترین فعالیت ها در فضای مجازی برای الگوسازی رزمندگان اسلام در بین نوجوانان و جوانان می تواند باشد.

کد خبر 672623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha